انجام پایان نامه برق قدرت | نمونه فصل 5

انجام پایان نامه برق قدرت | نمونه فصل 5

جمع بندی حاصل از انجام پایان نامه برق قدرت حاضر

با توجه به انجام پایان نامه برق قدرت حاضر و پیاده سازی این آموخته ها، در انجام پایان نامه برق قدرت حاضر از سه روش کنترلی برای کاهش انحراف فرکانس شبکه پیشنهادی استفاده شده است از جمله کنترل کننده PID ، Fuzzy وpso-Fuzzy می باشد.

1_ همان طور که در فصل چهار آورده شده مشاهده می شود که کنترل کننده PID انحراف فرکانس  T-Line بین بازه [-0.01  0.06] محدود شد و 45 ثانیه طول کشیده تا مقدارش به صفر برسد که زمان بسیار زیادی می-باشد .
2_ در مرحله بعدی از کنترل کننده Fuzzy استفاده شده است . مشاهده می شود که انحراف فرکانس T-line بین [0    0.018] محدود شده ولی مقدار ماندگار آن بعد از 10 ثانیه به مقدار 0.012 رسید . همان طور که ملاحظه می کنید مقدار انحراف فرکانس با کنترل کننده فازی کاهش یافته اما به مقدار مطلوبی نرسیده است.
3_ در مرحله سوم از کنترل کننده PSO-Fuzzy استفاده شده است. مشاهده می شود که انحراف فرکانس T-Line با این کنترل کننده بین محدوده [0   0.009] هرتز محدود شده و زمانی کمتر از 6.2 ثانیه طول می کشد که به مقدار حالت پایدار خود یعنی انحراف فرکانس تقریبا صفر برسد .
مشاهده خواهید کرد انحراف فرکانس در مرحله اول ماکزیمم مقدار 0.06 را داشته و زمان 45 ثانیه طول کشیده تا به حالت پایدار خود برسد که این نتیجه در مرحله دوم با کنترل کننده فازی به  1⁄3 کاهش یافته یعنی مقدار انحراف فرکانس به 0.018 هرتز رسیده است و زمان رسیدن به حالت پایدار خود را به 10 ثانیه تقلیل داده است ولی مقدار ماندگار مطلوبی پیدا نکرده است که در مرحله سوم با استفاده از کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم هوشمندpso   مقدار انحراف فرکانس را به 1⁄2 داده و زمان رسیدن به حالت پایدار را به 6.2 ثانیه کاهش داده است.با توجه به این نتایج کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم هوشمند ازدحام ذرات (PSO) خروجی فرکانسی به مراتب بهتر و مطلوبتری را در کاهش انحراف فرکانس به ما داده است. 

پیشنهادات

1_ با توجه نتایج حاصل از انجام پایان نامه برق قدرت حاضر ومبنا قرار دادن مطالعه دینامیکی سیستم ناتوان از بحث استاتیکی سیستم شدیم.علاقه مندان می توانند با ورود به استاتیک سیستم و در نظر گرفتن کلید های قدرت برای واحد ها و یک برنامه ریزی دقیق بر مبنای سرعت ورود یا شرکت واحد ها در امر کاهش انحراف فرکانس و همچنین با در نظر گرفتن مقوله اقتصادی به مدار آمدن نیروگاه ها در رنج های متفاوت از انحراف فرکانس این واحد ها را با یک برنامه با توجه به اولویت بندی واحدها سوئیچ کنند.یعنی می توانند ابتدا چند واحد را در نظر بگیرند سپس با توجه به نوع سوخت و راندمان و مسائل زیست محیطی و ... این واحد ها را اولویت بندی کنند تا هر واحد متناسب با این اولویت بندی از ضریب مشارکت بیشتری در امر کاهش انحراف فرکانس برخوردار شود.برای مثال واحد شماره 1 در اولویت قرار گرفته .به محض دیده شدن انحراف فرکانس واحد 1 میزان تولید خود را زیاد یا کم میکند تا محدوده خاص خود بعد این نیروگاه اگر انحراف فرکانس بیشتر از مقدار قابل قبول است واحد شماره 2 میزان تولید خود را کم یا زیاد می کند و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

2_ همچنین می توانند از عناصر ذخیره کننده در این شبکه استفاده کنند تا امر پشتیبانی سیستم از نقطه نظر عدم قطعیت درتولید واحد های تجدیدپذیر بیشتر شود.

3_ علاقه مندان می توانند برای کاهش انحراف فرکانس چنین شبکه ای از نسل جدیدتری از کنترل کننده ها همچون کنترل کننده فازی_تطبیقی(Adaptive Fuzzy) بهینه شده با الگوریتم های هوشمند استفاده کنند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انجام پایان نامه برق قدرت با ما در تماس باشید.

۱۴۰۲/۰۹/۱۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها + برق قدرت

آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها + برق قدرت

به منظور آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها در این بخش به بررسی نمو [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب