چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟ - آکادمی ابن سینا

چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟ - آکادمی ابن سینا

چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟

اولین گام برای استفاده از یک مقاله در نوشتن پایان نامه دانلود مقاله می باشد. دانشجو باید بداند که کدام مقاله برای نوشتن پایان نامه بهترین است. دانستن این مورد نیازمند رعایت نکاتی می باشد که در زیر به آن اشاره می نماییم.

برای انتخاب بهترین مقاله برای پایان نامه، بهتر است که ابتدا به دنبال مقالات مرتبط با موضوع پایان نامه‌تان در پایگاه داده‌های دانشگاهی و موسسات علمی جستجو کنید. سپس به موارد زیر توجه کنید:

  • محتوای مقاله: باید از کیفیت محتوای مقاله مطمئن شوید و به دنبال مقالاتی با محتوای مناسب برای پایان نامه‌تان بگردید.
  • روش‌های تحقیق: باید به دنبال مقالاتی با روش‌های تحقیق مناسب برای پایان نامه‌تان باشید.
  • سال انتشار: باید به مقالاتی با تاریخ انتشار به‌روز تر نسبت به موضوع پایان نامه‌تان تمرکز کنید.
  • شیوه نگارش: باید به دنبال مقالاتی با شیوه نگارش مناسب و مناسبتر برای پایان نامه‌تان باشید.
  • اعتبارسنجی مقاله: باید مطمئن شوید که مقاله انتخاب شده از یک منبع معتبر و قابل اعتماد است.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام مقاله مناسبتر است، از راهنمایی استاد راهنمای پایان نامه‌تان استفاده کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

در بحث انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکتری اولین مقاله ای که دانشجو با آن سر و کار دارد مقاله بیس می باشد که باید با توجه به موضوع خود آن را انتخاب کرده و بیس کار پایان نامه خود قرار دهد. در کل در انتخاب مقاله بیس باید دقت شود چراکه کل پایان نامه بر اساس آن نگارش خواهد شد. کاربرد بعدی مقاله در پایان نامه مربوط به فصل دوم می باشد.

در فصل دوم پایان نامه، که به عنوان مروری بر مطالب موجود در حوزه مورد نظر است، از مفاهیم، پژوهش‌ها و نتایج مرتبط با موضوع پایان نامه استفاده می‌شود. از مقالات مناسب با موضوع پایان نامه می‌توان به عنوان یک منبع اصلی برای تأمین مرور کننده‌ها استفاده کرد. با استفاده از مقالات مناسب می‌توان نگرش‌ها، روش‌ها و یافته‌های دیگری که با موضوع پایان نامه مرتبط هستند به دست آورد. بر اساس هدف و زمینه پژوهشی مورد بررسی، مقالات مرتبط انتخاب می‌شوند و سپس به شیوه‌ی مناسبی در فصل دوم پایان‌نامه به طور خلاصه با ذکر مطالب آنها به تدوین مروری پرداخته می‌شوند. لازم به ذکر است این فصل از پایان نامه به عنوان یکی از فصل‌های مهم برای تأمین ساختار کلی پایان نامه و شفافیت مرتبط با بخش‌های مختلف پایان نامه بسیار ارزشمند در نظر گرفته می‌شود.

بخش بعدی استفاده از مقاله در نوشتن پایان نامه مربوط به فصل 4 و 5 پایان نامه یا همان بخش بحث و بررسی نتایج می باشد. شما باید نتایج پایان نامه خود را با استفاده از نتایج مقالات معتبر مرتبط مقایسه کرده و مورد بحث و بررسی قرار دهید. در کل در بحث و بررسی نتایج پایان نامه، می‌توان از مقالات مرتبط با موضوع پایان نامه برای پشتیبانی از نتایج و یافته‌های حاصل از پایان‌نامه استفاده کرد. با مطالعه و بررسی مقالات موجود می‌توان به مقایسه‌ی نتایج و یافته‌های پایان نامه با نتایج و یافته‌های پژوهش‌های قبلی پرداخت و در صورت نیاز به ارائه توجیهی برای نتایج حاصل شده در پایان نامه پرداخت. همچنین، استفاده از مقالات در این بخش از پایان نامه نشان دهنده‌ی دانایی، تمرکز و توانایی شما در مطالعه و تحقیق درباره‌ی موضوع پایان نامه است. در هر صورت، باید به‌یاد داشت که ذکر پژوهش‌ها و مقالات مرتبط در بخش بحث و بررسی نتایج پایان نامه باید به صورت مرتب و منسجم انجام شود و با مطالب ارائه‌شده در پایان نامه همخوانی داشته باشد.

در کل برای اینکه بگوییم چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم می توان گفت:  برای استفاده از یک مقاله در نوشتن پایان نامه، ابتدا باید مقاله را با دقت مطالعه کرد و تحقیقات انجام شده را به خوبی درک کرد. سپس مواردی که با موضوع پایان نامه شما در ارتباط هستند را نشان داده و آن‌ها را به جزئیات بپردازید. در جایی که مطالب مشابه یا متناسب با پایان نامه شما در مقاله وجود داشت، نیاز است که به درستی مراجعه شود و این اطلاعات به درستی ذکر شود.

به کمک مقاله همچنین می‌توانید ایده‌ها و مطالب جدیدی برای پایان نامه‌تان پیدا کنید و پژوهش‌های قبلی را بررسی کنید تا ببینید چطور می‌توانید بهترین روش برای تحقیقات خود را پیدا کنید. همچنین بررسی مقالات مرتبط با موضوع پایان نامه، از شما می‌تواند برای نوشتن مقدماتی، مثلا مقدمه و مروری بر مطالب، به نحوی که از موضوعات فرعی و پشتوانه های لازم برای توضیح عمیق مضمون پایان نامه استفاده کنید، کمک خوبی باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه اینکه چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم با آکادمی ابن سینا در تماس باشید.

۱۴۰۲/۰۳/۰۳
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب