آخرین خبرها در ارتباط با آزمون دکتری 1401 | دفترچه انتخاب رشته منتشر شد

آخرین خبرها در ارتباط با آزمون دکتری 1401 | دفترچه انتخاب رشته منتشر شد

نتایج اولیه ازمون دکتری 1401 که در تاریخ ششم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، از تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری بر روی وبسایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org درج شده است. داوطلبانی که نسبت به نتایج آزمون سراسری دکتری 1401 اعتراض دارند، می توانند تا 30 فروردین ماه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند. این افراد می توانند در بازه زمانی مذکور به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و درخواست تجدید نظر خود را به ثبت برسانند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال 1401 هم اکنون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار گرفت. پذیرفته شدگان می توانند از تاریخ 25 لغایت 28 فروردین ماه سال جاری با مراجعه به سایت مذکور، نسبت به ثبت حداکثر 50 کد رشته محل اقدام نمایند. امسال بیش از 137 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که از این تعداد حدود 25 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند و در آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته شده اند، از امروز تا تاریخ 5 اردیبهشت ماه 1401 فرصت دارند تا پس از مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. فرآیند انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق لینک موجود در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد قابل انجام است.

به داوطلبان توصيه مي‌شود به تغييرات احتمالي كه در قالب اطلاعيه‌ بعد از انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته از طريق سايت اين سازمان اطلاع رساني مي‌شود توجه نموده و در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند. (ملاك عمل پذيرش دانشجو در آزمون، براساس آخرين تغييراتي است كه بصورت اطلاعيه و يا اطلاعيه‌هاي رسمي از طريق سايت اين سازمان و هفته‌نامه پيك سنجش تا پايان مهلت انتخاب رشته منتشر مي‌گردد. عدم اطلاع از اطلاعيه‌هاي اعلام شده هيچ‌گونه حقي براي داوطلبان ايجاد نمي‌كند.

نتایج نهایی کنکور دکتری هفته آخر اردیبهشت لغایت هفته اول خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد. پذیرفته شدگان جهت تکمیل رزومه خود مانند چاپ مقاله و کتاب و بالا بردن امتیاز خود در روز مصاحبه می توانند با آکادمی ابن سینا در ارتباط باشند.

آپدیت جدید 1401.01.28

مطابق با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مصاحبه، آزمون عملی و بررسی سوابق تحصیلی پذیرفته شدگان آزمون دکتری امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد. چگونگی تشکیل پرونده، تاریخ، محل برگزاری آزمون و نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی از طریق سایت دانشگاه مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که مرحله دوم آزمون دکتری برای هر داوطلب تنها یکبار انجام خواهد شد.

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 

طبق اظهارات مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش، شرکت کنندگان آزمون دکتری که موفق به کسب وضعیت مجاز به انتخاب رشته شده اند، تنها تا پایان امروز فرصت دارند تا فرآیند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. پذیرفته شدگان می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل اقدام کنند. 

 به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر علیرضا کریمیان با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ شرایط، ضوابط و مسیر انتخاب رشته به روشنی ترسیم شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مطالعه دقیق دفترچه می‌توانند به سهولت در مهلت تعیین شده انتخاب رشته کنند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون مذکور از روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین آغاز و تا پایان روز یک‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد. هر داوطلب باید با توجه به کارنامه اولیه منتشر شده و وضعیت علمی خود در سهمیه، رشته امتحانی و مجاز بودن در دوره‌های مختلف تحصیلی (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مشترک، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی) حداکثر تا ۵۰ کدرشته محل (در صورت وجود) را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انتخاب نمایند.

کریمیان در مورد انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی در صورت مجاز بودن در این دوره‌ها باید به درگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مندرج در درگاه مذکور اقدام به انتخاب رشته کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حد نصاب برای شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

آپدیت جدید: مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ تمدید شد

مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ تا روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور تمدید شد.

در صورت اطلاع رسانی های جدید از همین پیج خدمت شما اطلاع رسانی خواهد شد.

2022/04/15
|
ابن سینا
بروزتری
اخبار مرتبط
آخرین اخبار کشور

آخرین اخبار کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب