هزینه اکسپت مقاله -  هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر

هزینه اکسپت مقاله -  هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر

هزینه چاپ مقاله

در بخش های قبل در ارتباط با اکسپت مقاله به طور مفصل بحث شد و علاقه مندان به بحث اکسپت مقاله با این اصطلاح علمی به همراه نمونه اکسپت مقاله isi آشنا شدند. حال این سؤال مهم پیش می آید که هزینه اکسپت مقاله چه مقدار می‌باشد؟ و چگونه برای اکسپت فوری مقاله اقدام کنیم؟

هزینه اکسپت مقاله به مجله ای که قصد چاپ مقاله خود در آن را دارید، بستگی دارد. اما لازم به ذکر است که در اکثر مجلات هزینه اکسپت مقاله  صفر می‌باشد یا بهتر است بگوییم که مجله جهت اکسپت و سابمیت مقاله هیچ هزینه‌ای از نویسندگان خود دریافت نمی کند.

بااین‌حال برای اطمینان از اینکه اکسپت در مجله مورد نظر هزینه دارد یا خیر می‌تواند به بخش های مختلف مجله مراجعه نموده و مقررات مجله برای دریافت هزینه را مطالعه کنید. بخش هایی همچون:

* Submission guidelines

* Instructions for Authors

* About the Journal

با مطالعه این بخش ها می تونید متوجه شوید که هزینه اکسپت مقاله دریافت می‌شود یا نه که در اکثر موارد پاسخ خیر است. حال سؤال مهمتر اینکه آیا چاپ مقاله به‌خصوص در مجلات معتبر هزینه بر است یا خیر؟ در ادامه به پاسخ این سؤال می پردازیم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر

هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر بسته به نوع مجله متفاوت است. مجلات از لحاظ سیاست مالی به دو دسته open access و close access تقسیم می شوند. در مجلات open access هزینه‌های جانبی مجله منجمله اخذ کد DOI برای هر مقاله از نویسندگان آن اخذ می گردد. این مجلات جهت چاپ مقاله پس از اکسپت مقاله از نویسنده در خواست هزینه چاپ مقاله را می نمایند و پس از واریز آن توسط نویسنده مسئول، مجله اقدام به چاپ آن می نماید.

نکته مهم اینکه، همانطور که گفته شد هزینه چاپ مقاله پس از اکسپت واریز می‌شود و نویسندگان و محققین باید کراقب برخی از موسسات و افراد سودجو باشند که در صورت انجام مراحل سابمیت مقاله توسط آن ها از شما همان بدو کار هزینه اکسپت درخواست ننمایند.

درنهایت می‌توان گفت با توجه به اخذ هزینه چاپ مقاله توسط مجله، این نوع مجلات روند داوری را تسریع بخشیده و در مدت زمان حدودا ی الی دو ماه نتیجه نهایی داوری را ارائه می دهند که این امر منجر به اکسپت و یا ریجکت مقاله شما می گردد.

Description: C:\Users\dayan\Desktop\unnamed.png

در مجلات close access هزینه‌های جانبی از خوانندگان مقالات دریافت می‌شود و مجله با در قبال دریافت هزینه مقاله را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر close access رایگان می‌باشد. بااین‌حال در بیشتر مجلات close access پرداخت هزینه چاپ اختیاری بوده و در هنگام سابمیت از نویسندگان سؤال می‌شود که آیا تمایل دارند مقالاتشان به حالت دسترسی آزاد چاپ شود یا خیر که در صورت مثبت بودن جواب، به هنگام چاپ مقاله از شما درخواست خواهد شد که هزینه را واریز نمایید که این امر ممکن است سرعت داوری مقاله شمارا افزایش دهد.

جهت اطلاع از هزینه چاپ مقاله می‌توانید به بخش publication fee و یا Article processing charge مجله مراجعه نمایید. درنهایت می‌توان گفت که هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر به‌خصوص مجلات isi دارای ایمپکت فکتور بیش از 2000 دلار می‌باشد.

چگونه برای اکسپت فوری مقاله اقدام کنیم؟

حال به پاسخ این سؤال که چگونه برای اکسپت فوری مقاله اقدام کنیم؟ می‌رسیم. در پاسخ باید گفت جهت اکسپت فوری مقاله تنها راه، اقدام به سابمیت مقاله در مجلات open access می‌باشد تا مدت زمان داوری در قبال هزینه‌ای که به مجله می‌پردازید کمتر از حد معمول در سایر مجلات شود. سر آخر اینکه به این نکته توجه داشته باشید که دریافت هزینه چاپ مقاله توسط مجله به منزله اکسپت قطعی مقاله شما نیست و مقاله شما صد درصد روند داوری را طی می‌کند حال اینکه مدت زمان آن کم است.

در صورت نیاز به مشاوره درزمینهٔ اکسپت و چاپ مقاله خود با آکادمی ابن‌سینا در ارتباط باشید.

ثبت سفارش

 

۱۳۹۹/۰۱/۰۷
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
نحوه امتیاز دهی به نویسنگان مقاله

نحوه امتیاز دهی به نویسنگان مقاله

امتیاز نویسندگان مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. این امتیاز [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۷
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب