انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات - آکادمی ابن سینا

خلاصه ای از انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات حاضر:

در انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات حاضر سعی شد تا چارچوبی سرویس گرا و مبتنی بر DSS برای برنامه ریزی منابع سازمان برای سازمان‌های تولیدی، ارائه شود. در این راستا بررسی‌های وضعیت موجود، برنامه ریزی‌ها و تحلیل‌ها عملکرد و فرایندی انجام شد. بررسی کمی و کیفی فرایندها بیان گردید و نهایتاً برای بهبود عملکرد سازمان مورد نظر (با توجه به مورد کاوی در صنعت خودرو) چارچوبی جهت ایجاد حاکمیت معماری سرویس گرا و برنامه ریزی بهینه منابع سازمان با استفاده از مکانیزم‌ها، ماژول‌ها، سیستم‌های نرم افزاری و سیستم‌های تصمیم یار، ارائه گردید. 

مزایای انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات حاضر :

-     به دلیل عدم وجود فرایند گرایی و سلب و ساختار گرا بودن سازمان‌ها نیاز به تغییرات فرایندها و باز مهندسی فرایندها وجود دارد. انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات حاضر با تحلیل وضع موجود سازمان و در نظر داشتن گام‌های بهبود، به فرایند گرا شدن سازمان کمک می‌نماید. 
-    ضعف‌های ارتباطی و مشکلات آن‌ها و یا عدم وجود بستر های ارتباطی ایجاب می‌نماید که به دنبال ایجاد بستر های ارتباطی همه جانبه رفته و توانایی ایجاد ارتباط در سازمان‌های گسترده را ایجاد نمود. که این کار با پیاده سازی معماری سرویس گرا و به تبع آن ایجاد شبکه های ارتباطی قابل حل خواهد بود.  
-    جامع و یکپارچه نبودن اطلاعات و وجود سیستم‌های جزیره ای نیز از جمله مشکلات سیستم‌های کنونی در سازمان‌های تولیدی گسترده است. که به دنبال ایجاد حاکمیت معماری سرویس گرا و ایجاد سیستم‌های یکپارچه بر این بستر، این مشکلات بر طرف خواهند شد. 
-     بسیاری از مشکلات سازمان‌های امروزی و عدم تحقق اهداف آن‌ها به دلیل عدم وجود بستر و زیر ساخت مناسب فناوری است. که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم بر کارایی و بازدهی سازمان‌ها اثر می‌گذارد. که چارچوب پیشنهادی زیر ساخت متناسب با سازمان را پیشنهاد می‌دهد. 
-    نبود سیستم پشتیبان تصمیم که در تصمیم گیری‌های کلیدی و در لایه های مختلف مدیریتی به عنوان سیستم همکار، سازمان را یاری نماید، می‌تواند یک نقطه ضعف در سازمان‌های پویای امروزی باشد. زیرا در سازمان‌های امروزی تغییرات جزئی از کسب و کار سازمان‌ها محسوب می‌شود؛ لذا همواره نیاز به یک سیستم تحلیل گر و تصمیم یار برای پاسخگویی به این مشکلات لازم و ضروری خواهد بود. 
-    نامناسب بودن فرایند های کسب و کار و هم راستا نبودن با اهداف از مسائلی است که سازمان‌هایی که چارچوب‌های برنامه ریزی منابع سازمان در آن‌ها وجود ندارد با آن مواجه هستند. زیرا از ملزومات پیاده سازی این چارچوب‌ها، بررسی‌های استراتژیکی و اجرای مدیریت استراتژیک است. در چارچوب‌های برنامه ریزی منابع سازمان، همواره فرایند های سازمان در دوره های مختلف بررسی و تحلیل و بهبود داده می‌شوند و این بهبود در جهت دست یابی به اهداف سازمان است. 
-    سازمان‌هایی که بررسی و تحلیل وضعیت در آن‌ها وجود ندارد، خواسته یا ناخواسته، در گذر زمان با عدم تحقق استراتژی‌ها و اهداف سازمان مواجه می‌شوند؛ لذا وجود سیستم‌های تحلیل گر و تصمیم یار داخل سازمانی و اجرای مهندسی مجدد فرایندها قطعاً می‌تواند سازمان‌ها را در مسیر اهداف خود قرار دهد. 
-    سازمان‌هایی گسترده تولیدی امروزی در جریان کسب و کار خود نیاز به ارتباط در زنجیره تولید و با مشتریان و تامین‌کنندگان خود دارند. در کنار این نیاز، نیاز به ارتباط زمان واقعی درون سازمانی و تبادل اطلاعات سریع نیز دارند تا بتوانند برنامه ریزی منابع سازمان را به سرعت و با توجه به نیاز به لحظه سازمان انجام دهند. این مسئله نیز نیاز به وجود یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی گسترده و سرویس گرا را اثبات می‌کند. 
-    ارتباطات نا صحیح و نامناسب و عدم تامین داده های زمان واقعی در طول زنجیره تأمین می‌تواند سازمان را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. زیرا در بازار های رقابتی امروزی وجود اطلاعات دقیق و به روز می‌تواند یکی از مزیت‌های رقابتی باشد. با ایجاد حاکمیت معماری سرویس گرا و اعمال سیستم‌های برنامه ریزی منابع سازمان تجمیعی و در عین حال وجود سیستم‌های تصمیم یار می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند. 
-    هزینه های بالا و نامتناسب تولید از عدم وجود کارایی مناسب در سیستم‌ها نشات می‌گیرد. چارچوب پیشنهادی در بسیاری از زمینه‌ها به دنبال افزایش کارایی سازمان بوده و همواره کارایی را در دوره های زمانی بررسی می‌نماید. 
-    وجود مشکلات درون سازمانی، نامتناسب بودن فرایندها و نامتناسب بودن سیستم‌ها تبعاتی زیان بار برای سازمان خواهند داشت که می‌تواند شامل کیفیت پایین محصول، نارضایتی مشتری و یا حتی ورشکستگی و انحلال سازمان باشد. که برای جلوگیری از این معضلات چارچوب فکری و عملی پروژه حاضر برای بررسی و بهبود عملکرد بسیار مفید خواهد بود.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۹/۱۷
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

انجام تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه بسیار حساس و زمان بر می باشد. با اینحال&nb [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب