آموزش انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری | نمونه نتیجه گیری

آموزش انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری | نمونه نتیجه گیری

مقدمه

«هیچ فرهنگی نمی تواند با انحصارگرایی به حیات خود ادامه دهد»

مهاتما گاندی (امیری صالحی، 1388: 155)

آنچه در بیان مهاتما گاندی به روشنی به چشم می خورد، میزان اهمیت تنوع فرهنگ انسان هاست. از طرفی دیگر با رشد روند «جهانی شدن« نیز ضرورت توجه به این امر بیش از پیش آشکار می شود. از همین رو در این رساله سعی شده است که درک درستی از ارتباط میان تنوع فرهنگی و توسعه گردشگری مشخص گردد. این امر در بیانیه ی «احترام به تنوع فرهنگی» که از طرف «یونسکو» اعلام شده است نیز به درستی قابل درک است.
«تنوع فرهنگی فرصت های پيش روی افراد را گسترش می دهد. تنوع فرهنگی از جمله زيربناهای توسعه است. تنوع فرهنگی را نه تنها به عنوان عاملی برای رشد اقتصادی، بلکه به عنوان وسيله ای برای دستيابی به يک زندگی رضايت بخش تر از لحاظ معنوی، اخلاقی، عاطفی و فکری بايد در نظر گرفت» (کمیسیون ملی یونسکو ایران، 1390: 3).
گردشگری یکی از صنایع بزرگی است که در ده های اخیر قرن بیستم به شدت مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفت و این صنعت را به یکی از بزرگترین صنایع جهان بدل کرده است. اهمیت این صنعت، وجود مطالعات همه جانبه و به روز را ضرورت می بخشد که از آن میان مطالعه تنوع فرهنگی با توجه به نیاز امروز جهانیان، یکی از آن هاست که در این پژوهش صورت گرفته است. توسعه ی گردشگری به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که هر یک از این عوامل خود نیازمند صدها پژوهش هستند. گردشگری دارای انواع متنوعی است که انگیزه و هدف هر کدام با دیگر متفاوت است، ولی در بسیاری از این انواع گردشگری، همپوشانی هایی هم وجود دارد. جاذبه های گردشگری می توانند با دلایل و انگیزه های مختلفی به گردشگران عرضه شود. در تقسیم بندی گردشگری، با توجه به رشد درآمد و استقبال، چند نوع از گردشگری بیشترین اهمیت را طی سال های متمادی کسب کرده اند که گردشگری فرهنگی، گردشگری مذهبی، گردشگری غذایی و گردشگری دیدار دوستان و وابستگان از این دسته هستند. البته گردشگری تعطیلات با طیف بزرگی از انگیزه های همگن هنوز هم در صدر جدول گردشگری جهان قرار دارد. با این وجود سهم انواع دیگر گردشگری که در بالا ذکر شد، نیز قابل توجه است و از حیث همپوشانی گردشگری تعطیلات با دیگر انواع گردشگری به شدت قابل تامل است. بررسی انگیزه های سفر میان گردشگران فرهنگی، مذهبی، غذایی و وابستگان، ما را در مسیر بررسی تنوع فرهنگی بر توسعه گردشگری قرار می دهد.

محدودیت های موجود در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری حاضر

گردشگری با وجود رشد فراوانی که در دهه های اخیر در کل دنیا داشته، باز هم در کشورهای در حال توسعه ای همچون ایران، نتوانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد. جدای از در نظر گرفتن دلایل این عقب ماندگی، آنچه در این رساله به عنوان بزرگترین محدودیت وجود داشته، محدودیت در منابع اطلاعاتی است. درست است که پژوهش ها، مقالات و کتب بسیاری در باره ی این صنعت نوشته شده است، ولی در این میان، سهم کشور  ایران بسیار ناچیز است. این موضوع در سازمان گردشگری آن به وضوح به چشم می خورد. منابع اطلاعاتی در زمینه ی گردشگری ایران بسیار محدود بوده و گلها اطلاعات اشتباه و حتی متناقض با هم را منتشر می کنند و هیچ دسته بندی اطلاعاتی در این باره وجود ندارد. این موضوع به لحاظ استفاده ی داده های ثانویه در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری حاضر به شدت مورد توجه است، چراکه داده های مربوط به گردشگری ایران به سختی قابل دسترسی است و نمس توان از صحت آن ها مطمئن بود. با این حال بر اساس آمارها و اطلاعات رسمی موجود، انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری حاضر صورت گرفته است. علاوه بر آنچه ذکر گردید، کمبود منابع علمی شامل کتب، مقالات و پژوهش های ملی در رابطه با موضوع پژوهش نیز یکی دیگر از محدودیت های موجود در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری حاضر است. از این رو سعی شد که بر مبنای منابعی که بیشترین قرابت موضوعی با انجام پایان نامه حاضر را دارد استفاده شود. البته باید خاطر نشان کرد که چنین پژوهشی در کشورهای دیگر نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا به دلایل سیاسی ( سیاست ای چندفرهنگی یک کشور) منابع قابل توجهی وجود ندارد. لذا در انجام پایان نامه مدیریت حاضر سعی شد که با تمام محدودیت های پیش رو و بر اساس آنچه در دست دارد، نتایجی قابل تامل برای مدیران این حوزه فراهم آورد تا با توجه مسئولین، صنعت گردشگری ایران بتواند در مسیر رشد و تعالی بهتری قرار گیرد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی-گردشگری با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۱/۲۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب