زمان پذیرش مقاله در مجلات isi-علمی پژوهشی-Scopus

زمان پذیرش مقاله در مجلات isi-علمی پژوهشی-Scopus

زمان پذیرش مقاله در مجلات مختلف ازجمله، isi، علمی پژوهشی، Scopus به شرایط مختلفی وابسطه می باشد که مهمترین آن زمان داوری مقاله است که یکی از دلایل افزایش زمان پذیرش مقاله می باشد. روند و زمان داوری در مجلات علمی معتبر به شرح زیر می باشد:

در زمان سابمیت مقاله برای یک مجله علمی پروسه بررسی مقاله به این شرح می باشد که مقاله ابتدا برای منشی و یا سردبیر ارسال می گردد، وظیفه منشی و سردبیر بررسی رعایت شدن اصول اولیه در مقاله می باشد. این اصول عبارت اند از پلاجریزیم(کپی بودن)، زبان، اسکوپ های مقاله، فرمت مقاله و غیره می باشد که در صورت بروز مشکل در هریک از این موارد سردبیر و یا منشی مجله، مقاله را برای نویسنده باز می گرداند تا اصلاحات لازم را نویسنده انجام داده و بار دیگر مقاله را سابمیت نماید. البته ممکن است در برخی موارد مقاله به دلیل عدم تطابق با هیچ یک از اسکوپ های مجله به طور کامل ریجکت گردد. این روند بررسی توسط مجله حدودا یک هفته الی ده روز زمان می برد. پس بسیار ضروری می باشد تا نویسنده پیش از ارسال مقاله برای مجله موارد فوق را به طور کامل رعایت نماید. چن ممکن است این پروسه بازگشت مقاله و سابمیت مجدد حدودا یک ماه از زمان نویسنده را بگیرد. در ادامه نمونه ای از جواب سردبیر که در مرحله اول کار برای نویسنده ارسال نموده است را قرار می دهیم:

Dear author,
Your submitted manuscript (ID 6742) is too long. We kindly ask you to
shorten it so that it is no longer than 10-12 pages with 1.5 line spacing
and send us back by email.
Best regards,
Anna Rozina

پس از تایید مقاله توسط منشی و سردبیر مجله مقاله برای بررسی های بیشتر به هیئت تحریریه تحویل می گردد. هیئت تحریریه مجله موظف به بررسی دقیق مقاله می باشند. آن ها تمامی موارد ذکر شده فوق را با دقت بیشتری بررسی میکنند و همچنین کیفیت لازم مقاله و داده های آن مورد بررسی قرار می گیرد تا از این نکته که آیا مقاله ارسالی ارزش داوری و انتشار توسط مجله را دارد یا خیر اطمینان حاصل نمایند. این پروسه نیز حدودا یک ماه زمان می برد و بیشترین احتمالات ریجکت کامل مقاله در این بخش از کار می باشد. در ادامه نظر شما را به نمونه ای از پاسخ یک مجله isi که مقاله از سردبیر گذشته و توسط هیئت تحریریه ریجکت شده جلب می کنیم.

Dear mr sina,

Your Technical Paper, listed above, was recently returned to us after an initial review by the editor. The editor's decision was to decline the manuscript as being outside the scope of the journal, as indicated in the comments below.

We appreciate having had the opportunity to consider your manuscript for ASCE's %FULLJOURNALTITLE%.

Sincerely,

Jennifer Chapman
Peer Review Manager

Reviewers' comments:

Decision: Return before review - Scope

The JGGE received approximately 1000 submissions per year, of which fewer than 200 are published. Every paper submitted to the JGGE undergoes pre-screening to assess whether it satisfies criteria related to content/scope, level of contribution and grammar/syntax are met for the paper to undergo a full review. This paper was reviewed by one or more editors and found to be outside the scope of JGGE. This is not a judgment on the technical merit of the paper.

Thank you for choosing the JGGE for submitting your work.

Sincerely

Description: C:\Users\dayan\Desktop\33.jpg

در صورتی که هیئت تحریریه مقاله را تایید کند مقاله برای داوران ارسال می گردد. پروسه داوری بدین صورت است که مقاله برای داور اول ارسال میگردد، داور اول باید در مدت زمان مشخصی داوری مقاله را قبول کند و در صورت عدم تایید، مقاله برای داور بعدی ارسال می گردد. این مدت زمان در اکثر مجلات حدودا 10 روز می باشد و پس از 10 روز در صورت عدم قبول مقاله توسط داور مقاله برای داور بعدی ارسال شده و داور بعدی نیز 10 روز زمان دارد و در صورد عدم تقبل داوری مقاله، مقاله برای داور بعدی ارسال می گردد. این پروسه یافتن داور است که زمان داوری را بسیار طولانی می کند و بعضا تا یک سال به طول می انجامد. پس از تعیین داور اول داور بعدی انتخاب می گردد که روند انتخاب آن نیز مشابه قبل است. 

در اکثر مجلات به خصوص isi دو داور برای مقاله انتخاب می شود و اگر پاسخ هر دو داور یکسان باشد نتیجه نهایی داده می شود ولی اگر نتیجه هردو مخالف هم باشد یعنی داوری مقاله را پذیرش کند و داور دیگر ریجکت، مقاله برای داور سوم ارسال می گردد و نتیجه نهایی را وی می گیرد. البته لازم به ذکر است نظر داور اول نیز بسیار تعیین کننده است اگر مقاله را ریجکت کرده باشد به احتمال زیاد مقاله به طور کامل ریجکت می گردد.

در صورتی که داور اول مقاله را پذیرش کند و داور دوم مقاله را ریجکت کند و داور سومی برای مقاله یافت نشود و یا پروسه یافتن داور سوم زیاد باشد، تایید و پذیرش نهایی مقاله بسته به تصمیم سردبیر می باشد که در اکثر موارد مقاله را پذیرش می دهد. در بخش های قبلی نمونه ای از این پذیرش ارائه کرده ایم.

پس از اعلام نظرات کامل توسط داوران نتیجه نهایی برای نویسنده ارسال می گردد که در صورت پذیرش مقاله نامه اکسپت آن برای نویسندگان ارسال شده و پس از تایید نهایی مقاله توسط نویسنده مسئول مقاله جهت انتشار در نوبت قرار می گیرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با زمان پذیرش مقاله در مجلات isi-علمی پژوهشی-Scopus و یا دلیل طولانی شدن زمان داوری مقاله با آکادمی ابن سینا در ارتباط باشید.

۱۳۹۹/۰۵/۲۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل که یکی از زیر شاخه های رشته عمران می باشد را می توا [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب