انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی - ابن سینا

انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی - ابن سینا

مقدمه انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی

در انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی حاضر پس از بررسی و مطالعه چند تحقیق انجام گرفته در مورد فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی، موضوعی تحت عنوان بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی شهر بندرعباس تعیین شد و سپس هر یک از متغیر ها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت تا با تعیین چارچوب نظری و ترسیم مدلهای عملیاتی و تحلیلی، فرضیه هایی که با رد و یا تایید شدن آنها نتیجه و یافته های تحقیق نمایان شده، تتنظیم گردد. ضمن اینکه هدف کلی پژوهش این بوده که تاثیر فرهنگ سازماني بر مسئوليت پذیری اجتماعي در  شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی شهر بندرعباس با استفاده از روشهای شناخته شده بررسی شود. سپس شاخص های مدل عملیاتی حاصل از چارچوب نظری تعیین و تایید شده و با استفاده از آنها، پرسشنامه ها مرحله به مرحله تنظیم و نهایی شدند.پس از تکمیل و نظر سنجی به منظور روایی و پایایی سوالات، پرسشنامه ها در قلمروی مکانی ذکر شده توزیع گردید.در نهایت با استفاده از نرم افزار spss و روش هاي آزمون k-s ، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه، فرضيه هاي تحقيق مورد بررسي قرار گرفت. نهایتا رد یا مورد تائید بودن فرضیات مشخص شده و ضمن ارائه نتایج فرضیات تحقیق، این نتایج در قالب یافته های کلی تحقیق درج و نتیجه گیری شد. از يافته هاي اين پژوهش مي توان به اين نتيجه رسيد كه فرهنگ سازمان بر مسئوليت پذيري اجتماعي سازمان تاثیر و به طور جزی تر فرد گرایی- گروه گرایی و توجه به زمان تاثیر مثبت و معنی داری بر مسئولیت پذیری اجتماعی دارند و متغیر های فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان و مرد سالاری و زن سالاری تاثیر چشمگیری بر مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند. در این فصل پس از جمع بندی کلی سوالات پژوهش پاسخ داده شده و یافته ها با نتایج سایر محققین مقایسه می شود و پیشنهاداتی کاربردی و تحقیقاتی ارائه خواهد شد. در پایان محدودیت هایی که در هنگام انجام این تحقیق محقق با آن روبرو شده است، مطرح می شود.

سوالات تحقیق

سوال اصلی: آیا فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تاثیر می گذارد؟
با توجه به اینکه سطح معنی داری محاسبه شده از آزمون رگرسیون کوچکتر از 50/0 است، فرضیه صفر پژوهش رد می گردد و فرضیه یک تائید می شود، بنابراین در پاسخ به سوال اصلی با اطمینان 95% می توان ادعا نمود که فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تاثير مثبت و معني داري دارد. 
5-2-2- سوال فرعی:
آیا ابعاد فرهنگ سازمانی(فاصله قدرت، جهت گیری بلند مدت-کوتاه مدت، اجتناب از عدم اطمینان، فرد گرایی-گروه گرایی و مرد سالاری- زن سالاری بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت تاثیر می گذارد؟
نتایج بدست آمده از آزمون رگرسیون در انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی حاضر نشان می دهد که ابعاد فرد گرایی-گروه گرایی و جهت گیری بلند مدت- کوتاه مدت تاثیر مثبت و معنا داری بر مسئولیت پذیری اجتماعی دارند و نظر به اینکه گرایش گزاره های مربوط به این قسمت به سمت جهت گیری بلند مدت، هر چه میزان توجه افراد به اهداف و آرمان های بلند مدت بیشتر باشد، مسئولیت پذیری بیشتر خواهد شد. همین مطلب در مورد بعد فرد گرایی- گروه گرایی نیز صادق است چرا که در پرسشنامه ی فرهنگ سازمانی تمایل به سمت موافقت با گروه گرایی می باشد، افزایش این امر، مسئولیت پذیری را در سازمان های موجود در شهرک های صنعتی بندرعباس افزایش می دهد. اما در مورد سایر ابعاد فرهنگ سازمانی نتایج آزمون رگرسیون رابطه چشمگیری را نشان نمی دهد. بنابراین در پاسخ به این سوال می توان گفت که با اطمینان 95% می توان ادعا نمود که فردگرایی-گروه گرایی و جهت گیری بلند مدت- کوتاه مدت تاثیر مثبت و معناداری بر مسئولیت پذیری اجتماعی داشته و ابعاد فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان محیطی و مردسالاری- زن سالاری تاثیر چشمگیری بر مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند. 

بحث یافته های حاصل از انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی حاضر

در این قسمت ضمن تشریح بسیار مختصر مطالعات و تحقیقات مشابه، همانگونه که به تفضیل در فصل دوم آمده است، به مقایسه نتایج تعدادی از این تحقیقات با نتایج حاصل از انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی حاضر پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است که تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی حاضر بسیار محدود است، از این رو محقق جهت مقایسه نتایج پژوهش حاضر از تحقیقاتی استفده نموده که دارای موضوعی نزدیک به موضوع این پژوهش هستند:
رات آلاس در سال 2009 در پژوهشی با عنوان "انواع فرهنگ سازمانی به عنوان پیش بینی کنندگان مسئولیت پذیری اجتمایی" به بررسی ارتباط میان SCR و انواع متفاوت فرهنگ پرداخته است. در این تحقیق فرهنگ از طریق ابعاد چهار گانه بازار، سلسله مراتب، تخصص و منافع مشترک و CSR از طریق 2 بعد عملکرد در رابطه با مسائل اجتماعی و احترام به منافع نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این تحقیق نشان داده که فرهنگ یک سازمان می تواند مسئولیت پذیری آن سازمان را پیش بینی نماید. این تحقیق در استرالیا،چین، ژاپن و آلمان انجام گرفته است.در تحقیق حاضر جهت بررسی فرهنگ سازمانی از مدل هافستد و مسئولیت پذیری اجتماعی از مدل کارول استفاده شده است؛ با این وجود نتایج پژوهش حاضر با یافته های حاصل از پژوهش رات آلاس همخوانی دارد. لازم به ذکر است که جامعه آماری این پژوهش شرکت های تولید کننده ماشین آلات بوده است و تصور می شود که یکی از دلایل تشابه نتایج این تحقیق با پژوهش حاضر، صنعتی بودن زمینه فعالیت هر دو جامعه آماری بوده است.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه انجام پایان نامه فرهنگ سازمانی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۲/۱۱/۰۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال را در این بخش سعی داریم با ارائه نمونه فایل PDF آموزش دهیم. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۷
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب