نرم افزار های مقاله نویسی - لاتکس، ENDNOTE ،Mendeley

نرم افزار های مقاله نویسی - لاتکس، ENDNOTE ،Mendeley

نرم افزار های مقاله نویسی

نرم افزار لاتکس

نرم افزار لاتکس یک سیستم حروف‌چینی رایگان و متن باز است که برای نوشتن و صفحه‌آرایی اسناد علمی و فنی استفاده می‌شود. لاتکس نه تنها قابلیت طراحی و صفحه‌آرایی متون پیچیده را دارد، بلکه به صورت خودکار فرمول‌های ریاضی، جداول، مراجع و ساختارهای دیگر را در سند آماده می‌کند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لاتکس می‌توان به قابلیت تولید خروجی به صورت PDF، DVI یا PostScript، امکان ایجاد فرمول‌های ریاضی به صورت حرفی، قابلیت ایجاد فهرست مطالب و فهرست اختصاصی، و قابلیت تولید نمایه‌ها اشاره کرد.

با استفاده از لاتکس، می‌توانید مقالات علمی، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها، اسلایدها و سند‌های دیگر را با استانداردهای حرفه‌ای صفحه‌آرایی کنید. لاتکس یک ابزار قدرتمند برای انتشار مطالب علمی است و بسیار محبوب در جامعه علمی استفاده می‌شود.

نرم افزار endnote

EndNote یک نرم‌افزار مدیریت مراجع است که به شما کمک می‌کند مراجع و منابع مورد استفاده خود را در حین تحقیق و نگارش مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌ها مرتب کنید. با استفاده از EndNote، شما می‌توانید مراجع را به طور مرتب و قابل جستجو ذخیره کرده و به آن‌ها در سند خود ارجاع دهید.

EndNote از تغییرات در استانداردهای مرجع‌دهی پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد مراجع خود را به سرعت و دقت وارد کنید و سپس آن‌ها را در سند خود قرار دهید. همچنین، EndNote امکاناتی مانند تولید فهرست مراجع خودکار، تولید نمایه‌ها و مدیریت مجموعه‌های مراجع را فراهم می‌کند.

تشریح کنم که با استفاده از EndNote می‌توانید به آسانی مراجع خود را در یک مجموعه مرجعی مرتب کنید و به آنها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید مراجع خود را با استفاده از چندین روش وارد کنید، از جمله وارد کردن دستی، دریافت از پایگاه‌های داده آنلاین، و حتی وارد کردن اطلاعات از فایل‌های PDF.

با EndNote، شما می‌توانید به راحتی نمایه‌ها و فهرست‌های مراجع خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید استایل نمایه را تغییر دهید، نمایه‌های خود را تولید و به سند خود اضافه کنید و حتی با استفاده از امکانات قابلیت‌های تنظیمات پیشرفته، نمایه‌های خود را سفارشی کنید.

به علاوه، EndNote از تعداد زیادی استایل مرجعی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید به سند خود اعمال کنید. با استفاده از استایل‌های مرجعی، می‌توانید به سرعت و به طور خودکار فهرست مراجع خود را تولید کنید و از نگارش سریع و دقیقتری برخوردار شوید.

 

‎نرم افزار Mendeley

نرم افزار Mendeley یک ابزار قدرتمند برای مدیریت مراجع و مقالات علمی است. با استفاده از Mendeley، شما می‌توانید مراجع خود را به آسانی وارد کنید، به آنها دسترسی داشته باشید و آنها را مرتب کنید. همچنین، شما می‌توانید به راحتی مقالات را جستجو کرده و به پروفایل خود مقالات را اضافه کنید.

با Mendeley، شما می‌توانید مقالات را به راحتی از پایگاه‌های داده آنلاین وارد کنید و اطلاعات مرتبط به طور خودکار استخراج شود. همچنین، شما می‌توانید مقالاتی که از طریق ایمیل دریافت می‌کنید را به سادگی وارد کرده و سازماندهی کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب Mendeley، امکان همکاری و هماهنگی با دیگران است. شما می‌توانید با دیگران مراجع را به اشتراک بگذارید، نظرات خود را در مورد آنها بیان کنید و به طور همزمان به طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خود کمک کنید.

یکی از ویژگی‌های برجسته Mendeley، قابلیت تشخیص خودکار نسخه PDF مقالات است. با این قابلیت، شما می‌توانید نسخه PDF مقالات را به Mendeley اضافه کنید و اطلاعات موردنیاز مانند عنوان، نویسندگان و چکیده از آن استخراج شود. این ویژگی بسیار مفید است زیرا به شما کمک می‌کند زمانی که مقالات بسیاری را دارید، آنها را سریعاً مدیریت کنید.

همچنین، Mendeley امکان دسترسی به مقالات و مراجع شما را در هر زمان و در هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، فراهم می‌کند. شما می‌توانید از هر دستگاهی به اکانت Mendeley خود وارد شوید و به مقالات خود دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می‌دهد در هر زمان به مقالات خود دسترسی داشته باشید و در تحقیقات و کارهایتان پیشرفت کنید.

پوشه‌بندی در Mendeley به شما امکان می‌دهد مقالات خود را بر اساس موضوع، پروژه یا هر دسته‌بندی دلخواه دیگری سازماندهی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مقالات را به راحتی پیدا کنید و بین آنها جستجو کنید.

همچنین، با استفاده از Mendeley، می‌توانید با همکاران و همسالان خود مقالات و مراجع را به اشتراک بگذارید و در گروه‌ها و تیم‌ها به صورت همزمان کار کنید. این امکان به شما این امکان را می‌دهد تا با همکارانتان در تحقیقات و پروژه‌های مشترک هماهنگ شوید و از تجربیات دیگران بهره‌برداری کنید.

همچنین، Mendeley به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به مقالات مرجع خود ارجاع دهید. با استفاده از ابزارهای ارجاع‌دهی Mendeley، می‌توانید نقل قول‌ها و ارجاعات خود را به راحتی در مقالات و نوشته‌های خود قرار دهید و از آنها نقل کنید. این کار به شما کمک می‌کند در کارهای تحقیقاتی و نوشتاری خود دقت کنید.

۱۴۰۲/۰۹/۰۹
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب