انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت کارآفرینی | نمونه پروپوزال

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت کارآفرینی | نمونه پروپوزال

بیان مسئله

رقابت در محیط کسب و کار به خاطر جهانی شدن و پیشرفت های فنی و تغییر اقتصاد به اقتصاد دانشی، شدید تر و پیچیده تر می شود. از این رو نوآوری برای بقای سازمان ها به ویژه در زمان رکود اقتصاد بسیار حیاتی می باشد. شومپیتر  در سال 2002 نشان می دهد که بحران های اقتصادی باعث بیدار شدن سیستم های اقتصادی و همچنین باعث به وجود آمدن نوآوری های جدید می شود و به واسطه انها رکود های اقتصادی پایان می یابند (Schumpeter, 2002). و همینطور پورتر  1990 ثابت می کند که شرکت ها از طریق فعالیت های نوآورانه به مزیت های رقابتی می رسند. درحالی که محیط کسب وکار بی ثبات، رقابتی و پویا می شود، شرکت ها به جستجوی روش های جدیدی برای رسیدن به نوآوری هستند (Porter, 1990b).
در سالهای پیش مدیران اعتقاد داشتند که نوآوری تنها در داخل سازمان رخ می دهد. اما افزایش دسترسی به کارگران دانشی، اینترنت و بازار های سرمایه گذاری مخاطره امیز و یا به طور کلی افزایش گستره منابع خارجی گوناگون در جهت کسب اطلاعات، سبب شده است که اثربخشی دیدگاه سنتی زیر سوال برود (Chesbrough, 2003). و به واسطه همین تغییرات بود که مفهوم نوآوری باز وارد ادبیات مدیریتی شد این در حالی است که امروزه سازمانها نه تنها به تجاری سازی ایده های خود فکر می کنند بلکه توجه به ایده های خارجی را نیز مد نظر قرار می دهند (Sungjoo Leea, Gwangman Parkb, Byungun Yoonc, Jinwoo Parkd, 2010). نوآوری باز در سالهای اخیر یکی از داغترین موضوعات مدیریت نوآوری می باشد. 
فرض اصلی نوآوری باز به وجود آوردن راه هایی است که به واسطه آنها فرایند نوآوری تسهیل شود. و یکی از رایج ترین تعاریفی که در این زمینه یافت می شود عبارت است از " استفاده هدفمند از جریان دانش به درون و بیرون (سازمان)، در جهت تسهیل نوآوری های داخلی و همچنین گسترش بازار های خارجی موجود در جهت استفاده از قابلیت های نوآوری های سازمان" (Chesbrough, H.W.,Crowther,A.K.,, 2006). نقطه مقابل نوآوری باز نواوری بسته قرار می گیرد، این در حالی است که در دنیای واقعی نمی توان سازمانی را یافت که به صورت کامل تنها یکی از نوآوری های فوق را بکار گیرد.
در دهه های اخیر موضوعی که در توسعه محصول جدید توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است نقش نوآوری های باز در این فرایند می باشد (Chesbrough, H.W.,Crowther,A.K.,, 2006). در نوآوری های باز راه های مختلفی که به نوآوری ختم می شود مد نظر قرار می گیرند و به طور کلی می توان گفت که به فرایند استفاده ی بنگاه از ایده های خارج از سازمان و همچنین اجازه دادن به دیگران برای استفاده از ایده های درون سازمانی نوآوری باز گفته می شود (Chesbrough, 2003).
در نوآوری های باز سازمان ها فراتر از استفاده از نظر مشتریان، رقبا و دانشگاه ها به عنوان منابع نوآوری می روند و علاوه بر آنها به دنبال استفاده از دارایی های فکری خارج از سازمان هستند تا دارایی های فکری جدیدی را در داخل سازمان خود تولید کنند (West, Joel and Scott Gallagher, 2006). این نوع باز بودن به دلیل اینکه به سازمان اجازه می دهد خارج از مرز های خود را نیز در نظر بگیرد و آن را قادر می سازد تا ایده ها را از مرز های خارجی وارد سازمان سازد و همچنین راهی را برای انتقال ایده های داخل خود به خارج به وجود آورد مورد توجه می باشد.

روش کلی تحقیق:

 انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت کارآفرینی توصیفی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آن ها توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می تواند صرفا برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری باشد. برای بررسی توزیع ویژگی های یک جامعه ی آماری روش تحقیق پیمایشی بکار می رود (سرمد،زهره و بازرگان،عباس و حجازی،الهه, 1385) .

قلمرو مکانی-جامعه تحقیق: 

در انجام پایان نامه حاضر جامعه ی آماری  ما سازمان های کوچک و متوسط در صنعت کاشی و سرامیک ایران می-باشد. 

قلمرو زمانی در انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی حاضر:

الف- طول مدت اجرای تحقیق : 6 ماه    
ب- تاریخ شروع : اسفند
ج- تاریخ احتمالی تنظیم و نگارش :  مرداد سال 90
د- تاریخ احتمالی تحویل به استاد راهنما و مشاور جهت مطالعه : هر ماه اساتید در جریان کار قرار می گیرند و در کل آخر مرداد ماه 1390 به آنها تحویل داده می شود.
ه- تاریخ احتمالی تایپ و تکثیر : مرداد ماه 1390
و- تاریخ احتمالی آمادگی برای دفاع : مرداد ماه 1390

روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه: 

نمونه ما به صورت روش نمونه گیری تصادفی از بین جامعه انتخاب می شود.

روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن: 

روش های گردآوری اطلاعات مشتمل است بر  پرسشنامه های حضوری، پستی یا الکترونیکی؛ مشاهده ی افراد یا رویدادها با ضبط (یا غیرضبط)صوتی یا تصویری و سایر روش ها (سکاران, 1381) . به منظور جمع آوري اطلاعات مورد نياز از دو روش که به عنوان مکمل برای هم می باشند استفاده خواهد شد که عبارتند از : روش اول، روش میدانی است که از طریق پرسش نامه آزاد یا مصاحبه انجام می شود. در مرحله اول با استفاده از پرسشنامه داده های  اولیه گردآوری و طبقه بندی می شوند. اجرای مصاحبه، توزیع پرسشنامه و مشاهده ی مردم سه روش عمده ای هستند که در پژوهش های میدانی (پیمایشی) به کار گرفته می شوند(سکاران, 1381). و روش دوم مطالعات کتابخانه ای (برای بررسی مقالات و پایان نامه های ارائه شده فارسی) و اینترنت (برای بررسی مقالات و پایان نامه های کار شده در مجلات و دانشگاههای معتبر جهان) می-باشد.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت کارآفرینی کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت کارآفرینی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۳/۱۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه عمران - راه و ترابری

انجام پایان نامه عمران - راه و ترابری

انجام پایان نامه راه و ترابری که یکی از گرایش های عمران می باشد در زمینه های مختل [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۰
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت روستایی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت روستایی

انجام پایان نامه مدیریت روستایی بخش های مختلفی دارد. فصل سوم در  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۹
|
سینا
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک ارائه شده در این بخش فصل 5 پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب