انجام پایان ‌نامه | ارشد و دکتری

انجام پایان ‌نامه | ارشد و دکتری

نوشتن پایان‌ نامه ارشد و دکتری انجام تمامی مراحل آن از ملزومات اصلی در اخذ مدرک در این مقاطع می‌باشد. اصولاً در اکثر دانشگاه‌های کشور انجام پایان ‌نامه شش واحد درسی می‌باشد. البته در برخی دانشگاه ها که به صورت آموزش محور است دانشجو به جای پایان نامه واحد پاس می کند.

مراحل مورد نیاز پیش از انجام پایان ‌نامه 

دانشجویان پیش از انتخاب واحد پایان ‌نامه خود (حدوداً دو الی سه ماه قبل‌تر) باید نسبت به انتخاب استاد راهنما اقدام نمایند. در برخی از دانشگاه‌ها انتخاب استاد راهنما جهت انجام پایان ‌نامه روند اداری دارد و دانشجو باید پیش از آغاز نوشتن انجام پایان‌نامه خود اقدام به طی کردن مراحل اداری در انتخاب استاد راهنما نماید. دلیل اصلی برای اینکه شما باید استاد راهنما را چند ماه پیش از انتخاب واحد پایان‌نامه برگزینید این امر می‌باشد  که شما در انتخاب موضوع پایان‌نامه بتوانید سریع‌تر عمل کنید . 

پس از انتخاب استاد راهنما و تعیین موضوع کلی گام بعدی بررسی پیشینه موضوع و انتخاب موضوع اصلی جهت انجام پایان‌نامه می‌باشد. در این مرحله دانشجو باید به جست‌وجو در ادبیات پژوهش من‌جمله کتب، مقالات معتبر چاپ شده و همچنین آیین‌نامه‌ها و استانداردهای موجود درزمینهٔ موضوع پایان‌نامه بپردازد تا از نوآوری موضوع و همچنین امکان انجام آن اطمینان حاصل نماید.

Description: C:\Users\dayan\Desktop\11.jpg

پس از آنکه دانشجو موضوع اصلی خود را انتخاب کرد به منظور صحت نهایی از تکراری نبودن موضوع خود باید آن را در سامانه بررسی پیشینه پژوهش وب‌سایت ایرانداک ثبت نموده و منتظر اعلام نتیجه از طریق این سامانه باشد. در این مرحله موضوعات کارشده‌ی مشابه در داخل کشور ارائه می‌گردد که پس از آن با نظر استاد راهنما دانشجو می‌تواند به نهایی کردن موضوع خود بپردازد. 

مراحل اصلی در انجام پایان‌نامه 

پس از انتخاب استاد راهنما و تعیین موضوع با کمک وی و اطمینان از کپی نبودن موضوع خود  دانشجو باید اقدام به انتخاب واحد پایان‌نامه اقدام نماید. پس از انتخاب واحد مراحل زیر در روند نوشتن پایان‌نامه طی می‌شود. 

نگارش و تصویب پروپوزال 

اولین گام پس از انتخاب واحد نگارش پروپوزال می‌باشد. در این بخش دانشجو  طبق فرمت اعلامی از سوی دانشگاه خود و در فرم مخصوص پروپوزال دانشگاه خود اقدام به توضیح کامل در ارتباط با دلیل انتخاب موضوع خود هدف از انجام آن ضرورت و نوآوری و در نهایت پیشینه تحقیق می‌نماید. در ارتباط با نگارش پروپوزال در مقاله‌ای دیگر به‌طور مفصل بحث شده است. 

نگارش فصل یک و دو 

در مورد نگارش فصل یک و دو پایان‌نامه در بخشی جداگانه به‌طور مفصل توضیحات لازم را داده ایم. ولی در کل می‌توان گفت فصل یک و دو، مقدمه و کلیات پایان‌نامه می‌باشد. دانشجو در فصل اول اقدام به ارائه مطالب پروپوزال با کمی توضیحات بیشتر می‌نماید. و در فصل دوم کلیات تحقیق ، روش‌های موجود در انجام آن و پیشینه تحقیق را ارائه می‌دهد. 

انجام فصل سوم پایان ‌نامه 

فصل سوم را بخش متدولوژی تحقیق یا مواد و مصالح و روش تحقیق می‌نامند. در این فصل دانشجو به توضیح در ارتباط با روش مورد استفاده در انجام تحقیق خود سؤالات و فرضیه‌ها و همچنین مواد و مصالح مورد استفاده به منظور بررسی موضوع و گرفتن نتایج می‌پردازد. (جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید). 

نوشتن فصل 4 پایان‌نامه 

فصل چهار پایان‌نامه به نتایج تحقیق و بحث و بررسی بر روی آن اختصاص دارد. در این فصل نتایج به دست آمده از بررسی‌های انجام شده بر روی تحقیق ارائه می‌گردد. همچنین حین ارائه نتایج به بحث بر روی نتایج پرداخته می‌شود. (هر آنچه که در ارتباط با فصل چهارم پایان‌نامه باید بدانید). 

فصل 5

فصل پنج فصل نتیجه‌گیری می‌باشد. در این بخش دانشجویان نتایج گرفته شده از بررسی و انجام تحقیق را به‌طور کلی ارائه می‌دهند. در ارتباط با نحوه نگارش فصل پنج پایان‌نامه می‌توانید در مقاله‌ای باهمان عنوان مطالعه داشته باشید. 

سخن آخر اینکه در نوشتن پایان ‌نامه ارشد و دکتری دانشجو باید صبر و حوصله به خرج داده و در انجام آن دقت لازم را به عمل آورد. هر چه در شروع کار و در انتخاب موضوع و استاد راهنما ظرافت به خرج دهید در سرانجام کار از نتایج به دست آمده خرسند خواهید بود. در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا نیاز به مشاوره درزمینهٔ انجام پایان ‌نامه ارشد و دکتری از طریق بخش ثبت سفارش با کارشناسان آکادمی ابن‌سینا در تماس باشید.
 

۱۳۹۹/۰۲/۱۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب