انجام رساله دکتری برق قدرت | انجام پایان نامه ارشد برق قدرت : نمونه فصل 5

انجام رساله دکتری برق قدرت | انجام پایان نامه ارشد برق قدرت : نمونه فصل 5

جمع بندی و نتیجه گیری

در انجام پایان نامه ارشد برق قدرت حاضر پدیده اشباع CT و مشکلات ناشی از آن که شامل آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT و راهکارهای اولیه مقابله با آنها معرفی شد. که پس از بررسی، این نتیجه حاصل شد که روش های پردازش سیگنال مناسب ترین روش برای حل این مشکلات می باشد. از اینرو، روش های مشتق مرتبه سوم، ریخت شناسی ریاضیاتی، ریخت شناسی پیشرو و تبدیل موجک بمنظور آشکارسازی پدیده اشباع تشریح، بررسی و پیاده سازی شد. مطابق نتایج بدست آمده، روش مشتق مرتبه سوم علیرغم حجم بسیار پایین محاسبات لازم برای پیاده سازی این روش، با توجه به مشکلات مطرح شده از موفقیت چندانی برخوردار نیست.
بر این اساس که تبدیل موجک توانایی آشکارسازی لبه های سیگنال را دار است، مطابق نتایج بدست آمده از پیاده سازی این روش، لحظات شروع و پایان پدیده اشباع بخوبی آشکار شد. اما با توجه به کاهش نمونه های لازم برای ایجاد دقت در این روش و به این دلیل که نوسانات سیگنال خروجی بدست آمده از این روش، تا چند نمونه پس از لحظات شروع و پایان اشباع ادامه دارد، لذا به روش آستانه گذاری دقیقی برای پیاده سازی این روش نیاز است، این روش نیز از موفقیت چندانی برخوردار نیست.
مطابق آنچه گفته شد، روش ریخت شناسی پیشرو بعنوان روش جایگزین و توسعه یافته روش تبدیل موجک ارائه شده است. مطابق نتایج بدست آمده از این روش، دقت این روش نسبت به روش تبدیل موجک بیشتر بوده و به روش آستانه گذاری پیچیده ایی نیاز ندارد. اما مشکل اصلی این روش کاهش تعداد نمونه ها است که سبب ایجاد خطا در آشکارسازی دقیق لحظات شروع و پایان اشباع می گردد. از اینرو در این پایان نامه روش ریخت شناسی ریاضیاتی معرفی شد. این روش علاوه بر دارا بودن مزایای روش ریخت شناسی پیشرو، مشکلات مربوط به این روش را ندارد. بر این اساس روش پیشنهادی ریخت شناسی ریاضیاتی بعنوان مناسب ترین روش برای آشکارسازی پدیده اشباع CT معرفی شده است.
پس از ارائه روش های آشکارسازی پدیده اشباع CT و تعیین بهترین روش برای انجام این کار، به مسئله اعوجاج چریان ثانویه CT پرداخته شد و برای این منظور نیز روش های حداقل مربعات خطا، تخمین جریان مغناطیس کنندگی و شبکه عصبی مصنوعی که تغییرات ساختاری شبکه در فرایند آموزش آن مدنظر قرار گرفته شده ارائه گردید. که پس از پیاده سازی این روش ها و بر اساس نتایج بدست آمده، روش شبکه عصبی که نحوه آموزش آن توسط این پایان نامه پیشنهاد شده، بعنوان مناسب ترین روش  انتخاب شده است.
همچنین در این پایان نامه با تغییراتی که در پیاده سازی روش پیشنهادی ریخت شناسی ریاضیاتی جهت آشکارسازی پدیده اشباع صورت گرفته و ارائه روش جدید حداقل مربعات خطای اصلاح-شده، جهت جبرانسازی جریان معوج ثانویه، امکان آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT در شرایط Online  فراهم گردیده است.
در انجام پایان نامه ارشد برق قدرت حاضر پس از استخراج منحنی هیسترزیس یک هسته واقعی، بمنظور مدلسازی CT در نرم افزار EMTP-RV از رآکتور هیسترزیس که بدلیل درنظر گرفتن حلقه هیسترزیس از دقت بالایی برخوردار است، استفاده شد. سپس مدل تعیین شده در قسمتی از شبکه برق سراسری ایران (شبیه-سازی شده در نرم افزار EMTP_RV) مورد بررسی قرار گرفته و سیگنال های لازم برای پیاده سازی روش های آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج CT در نرم افزار MATLAB استخراج گردید.

پیشنهادات جهت انجام رساله دکتری برق قدرت و انجام پایان نامه ارشد برق قدرت آتی

در ادامه نمونه موضوعاتی ارائه شده است که دانشجویان می توانند از آن در انجام رساله دکتری برق قدرت و همچنین در انجام پایان نامه ارشد برق قدرت بهره ببرند.

•    استفاده از روش های Online مانند روش تبدیل موجک Online جهت آشکارسازی پدیده اشباع در شرایط عادی بهره برداری
•    انتخاب ساختار مناسب برای شبکه عصبی و بهینه سازی آن با استفاده از روش های بهینه سازی
•    استفاده از چند شبکه عصبی به جای یک شبکه و ارائه روشی بمنظور انتخاب صحیح یکی از شبکه های در نظر گرفته شده برای جبرانسازی جریان موج ثانویه بر اساس مشخصات جریان مذکور، بمنظور کاهش حجم اطلاعات
•     بررسی تأثیر نویز بر نتایج بدست آمده از روش های مختلف
•    پیاده سازی روش های ارائه شده در شرایط آزمایشگاهی

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انجام رساله دکتری برق قدرت و همچنین انجام پایان نامه ارشد برق قدرت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۹/۱۰
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل که یکی از زیر شاخه های رشته عمران می باشد را می توا [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب