انجام پایان نامه دکتری و ارشد مدیریت بازاریابی | نمونه فصل یک

انجام پایان نامه دکتری و ارشد مدیریت بازاریابی | نمونه فصل یک

مقدمه

درپی جهانی شدن اقتصاد، فعالیت در بازارهای جهانی اهمیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین عملکرد صادراتی و بین المللی شرکت ها توجه روز افزون محققان بازاریابی را بخود جلب کرده است. در این راستا توانایی های بازاریابی به سازماندهی بازاریابی در جهت شناسایی و رسیدن به فرصت های موجود در بازار بین المللی کمک می کند. 
تمایل شرکت ها برای حضور در بازارهای جهانی باعث شده است که تعداد زیادی از شرکت ها فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت های بین المللی شان به منظور کسب اهدافی چون رشد، کسب سود و فروش، ایجاد تنوع برای ریسک های تجاری و حتی تلافی حضور خارجی ها در بازارشان، یافته اند. در این شرایط تقریباً تمام شرکت ها بدون توجه به اندازه آنها وصنعت در حال فعالیت یا ملیت شان با این واقعیت مواجه هستند و دریافته اند که انتخاب گزینه عدم فعالیت در بازارهای جهانی به زودی برای آنها دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین در این میان عملکرد صادراتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود و نیازمند مطالعات بیشتری خواهد بود.
در این راستا انجام پایان نامه دکتری و ارشد مدیریت بازاریابی زیادی به بررسی دلایل موفقیت شرکت ها در محیط های کسب و کار بین المللی پرداخته اند که تمرکز تحقیقات بر روی فرآیندهای بازاریابی به عنوان گام نخست در موفقیت و بهبود عملکرد صادراتی بوده است. شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی می تواند در این زمینه بسیار مؤثر بوده و به شرکت های فعال در زمینه ی صادرات کمک کند در این راستا در انجام پایان نامه دکتری و ارشد مدیریت بازاریابی حاضر به بررسی تاثیر قابلیت های نوآوری محصول، هوشمندی بازار، قیمت گذاری، ارتباطات بازاریابی و توزیع بر عملکرد بین المللی و صادراتی در صنعت مبلمان می پردازد و در این فصل تحت عنوان مقدمه به بیان مسئله، اهمیت و ضرورت پژوهش، اهداف، فرضیه ها و .... پرداخته می شود.

بیان مسئله در انجام پایان نامه مدیریت بازاریابی حاضر

درپی جهانی شدن اقتصاد، فعالیت در بازارهای جهانی اهمیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین عملکرد صادراتی و بین المللی شرکت ها توجه روز افزون محققان بازاریابی را بخود جلب کرده است  (مختاری هاشم آبادی، 1396).
عملکرد بین المللی نشان دهنده ی این امر است که سازمان تا چه اندازه به اهداف خود در زمینه ی ارائه ی محصولات در بازار خارجی دست پیدا کرده است. این  متغیر را می توان داری ابعاد کمی و کیفی دانست که موفقیت سازمان در عرصه ی بین المللی را نشان می دهد (بختیاری و بخشنده، 1398). امروزه صارات غیر نفتی و بهبود عملکرد بین المللی و صادراتی به عنوان یکی از مسائل و دغدغه های راهبردی در کشور و شرکت های فعال در زمینه های بین المللی است. از طرفی در محیط پویای صاردات فرآیندها به گونه ای پیچیده شده اند که  حل برخی از این مسائل بسیار دشوار یا غیرممکن است. بنابراین تا کنون محققان زیادی موفقیت شرکت ها در زمینه های جهانی و بین المللی را مورد بررسی و مطالعه قرار دادا ه اند (کریمی علویجه و زهره وند، 1394).
رقابت در بازارهای بین المللی نیارمند مزایای منحصر بفردی می باشد که علاوه بر ارزشمندی کمیاب باشند، این مزایای خاص مزیت رقابتی نامیده می شود. مزایای رقابتی، مزایای پیچیده ای هستند که از طریق، ارتباطات دو طرفه منحصر بفرد، موقعیت ها و منابع خاص داخلی و خارجی شرکت بدست می آیند و به راحتی نمی توان از آن ها تقلید کرد (فلاحت و همکاران ، 2020).
در این راستا توانایی های بازاریابی به سازماندهی بازاریابی در جهت شناسایی و رسیدن به فرصت های موجود در بازار بین المللی کمک می کند. بنابراین برای توانایی ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان در بازارهای بین المللی در اختیار داشتن توانایی های بازاریابی  امری لازم و ضروری بنظر می رسد. سازمان ها می توانند متناسب با منابع خود قابلیت های ویژه بازاریابی را در راستای اصلاح یا گسترش محصولات خود در راستای ترجیحات مشتریان و دست یابی به ویژگی های متمایز بکار بگیرند. چرا که توانایی های بازاریابی در مقایسه با قابلیت های دیگر علاوه بر پیچیدگی کمتر منابع کمتری نیز نیاز دارد  (بوچری و همکاران ، 2020).

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه دکتری و ارشد مدیریت بازاریابی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۷/۱۱
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

انجام تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه بسیار حساس و زمان بر می باشد. با اینحال&nb [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب