انجام رساله دکتری مشاوره - آکادمی ابن سینا

انجام رساله دکتری مشاوره - آکادمی ابن سینا

مقدمه فصل 5 در انجام رساله دکتری مشاوره حاضر

  هدف از انجام رساله دکتری مشاوره حاضر مقايسه اثربخشي دو شيوه مشاوره گروهي آدلري و بازسازي شناختي مبتني بر تمثيل در اافزايش سلامت رواني، تاب آوري و اميدواري دانشجويان است . در تحولات آينده ي حرفه مشاوره و روانشناسي مي توان پيش بيني كرد ، استفاده از مشاوره گروهي و درمان هاي كوتاه مدت به دليل اثر بخشي و مقرون به صرفه بودن افزايش يابد. در نظر سنجي انجام شده روي 75 درمانگر سرشناس كه توسط نوركراس،آلفورد و دي ميچل (1992 ) انجام گرفت نتايج نشان داد كه مداخلات حرفه اي در آينده كوتاه مدت تر، ساختمندتر و رهنمودگراتر خواهند شد و از فنون ايجاد تغيير در خود،حل مسئله، مهارتهاي ارتباطي، بازسازي شناختي و آموزش مهارتهاي اجتماعي استفاده بيشتري خواهد شد. به گفته آلبي ( 1996 )متخصصان اين حرفه نبايد انرژي خود را تنها به پاي درمان هاي ناكافي و پر هزينهً تعداد قليلي از مراجعان هدر دهند واز ارتقاء قا بليت هاي افراد غافل شوند. طبيعي است زمانی که افراد پریشان به جلسات مشاوره روی می آورند، متخصصان بر این که چه چیزی در زندگی آنها مشکل آفرین است تمرکز کنند. بنابراین انتظار مشترک مراجعان و مشاوران این است که جلسات مشاوره مکانی برای صحبت کردن در مورد مشکلات باشد . چنين تمرکزي بر روی مشکلات اغلب به عنوان چشم انداز مسلط اين حوزه بين مشاوران و روان درمان گران متداول است، اين در حاليست كه زماني كه صرفاً چنين ديدگاهي حاكم باشد خدمات پيشگيرانه براي ارتقاي توانايهاي افراد ناديده گرفته خواهد شد.
   در حالی كه متولیان محيط هاي آموزشي بخش اعظمی از توجه خود را منحصراً بر روی افرادی که باعث ایجاد اختلال در محیط تحصیلی یا کلاس درس می شوند متمرکز می کنند عده ای از افراد هم هستند که بدون جلب توجه دیگران و به آرامی از مشکلات دروني رنج می برند که در عين حال  پتانسیل بهبود و ارتقاء را نيز دارا هستند . بايد توجه داشته باشيم فقدان آسیب شناسی لزوماً رشد سلامت روانی را تضمین نمی کند. اگر چه ما هرگز نمی توانیم نوجوانان و جوانان خود را از بسیاری از وقایع منفی در زندگی شان محافظت کنیم به این خاطر فرض را بر این می گذاریم مسئولین آموزشی و بهداشت روان با آموزش دانشجویان و دانش آموزان به آنها کمک نمايند تا با  تلاش خود از عهده شرایط سخت در هر موقعیتی که اتفاق بیفتد برآیند. چه این که به گفته درایکورس( 1978 )انسان از توانایی و ظرفیت عقل و خرد و نیروی خلاق خود آگاه نیست، بنابراین نیاز دارد آنها را بشناسد و بکارگیرد. در این صورت بسیاری از نوجوانان و جوانان می توانند از سلامت روانی متعادلي بهره ببرند که حاصل افزایش و ارتقاء نیروهای درونی خود از جمله تفکر امیدوارانه و تاب آوری می باشد.  شواهد نشان می دهد که در فرايند درمان پیشگیری مقرون به صرفه است و باید تحقیقات بیشتری در اين زمينه انجام شود. محرز شدن اثربخشی پیشگیری حوزه جديد و موثري براي فعاليتهاي شغلي مشاوران مي گشايد.
    رويكرد هاي مشاوره آدلري و شناختي هر يك زمينه هاي رشد و پيشگيري را فراهم آورده اند. با هدف استمرار تحقیقات گذشته و با نگاهی بومی به بازسازی شناختی انجام رساله دکتری مشاوره حاضر تلاش هدفمندي را آغاز كرد تا در این راستا بتواند زمينه جدیدی را در حوزه رشدي فراهم كند. یافته های انجام رساله دکتری مشاوره حاضر نوید دهنده است و به ارزش بالقوه ملاحظات طراحی شده با محوریت  سلامت روانی،  تاب آوری و امیدواري دانشجويان اشاره می کند.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام رساله دکتری مشاوره با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۹/۰۷
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه با موضوع سیستم های اطلاعات مدیریت جذابیت های خاص خود را دارد. در [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۸
|
سینا
نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

انجام پایان نامه مدیریت با موضوع برند نکات مهمی دارد. در این بخش از آموزش  [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۷
|
سینا
جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات کارآفرینی در اینن بخش ارائه شده است. علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب