نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات | پیشنهادات

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات | پیشنهادات

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات: پیشنهادات

پیشنهادات کاربردی :

با توجه به یافته های به دست آمده در انجام پایان نامه مدیریت اجرایی حاضر و بر اساس اهمیت و اولویت آنها ، پیشنهادهای ذیل به منظور افزایش رضایت شغلی ، تعهد سازمانی و بهبود عملکرد پرستاران بیمارستان شهید محمدی بندرعباس توصیه می شود :
1-به مسئولین امر و مدیران سازمانی توصیه می شود شرایط بیمارستان را در این راستا به گونه ای آماده سازند تا از این رهگذر رضایت شغلی در بین پرستاران بیشتر از قبل حاصل شود .
2-به منظور پایدار کردن این رابطه در مرکز آموزشی، درمانی شهید محمدی بندرعباس ، به مسئولین مربوطه توصیه می شود برای حفظ و افزایش تعهد سازمانی، مقدمات ایجاد رضایت شغلی در بیمارستان را فراهم نمایند تا بدان وسیله کارکنان درمانی از شغل خود بیش از پیش راضی و خشنود گردند .
3-از آنجایی که از مولفه های رضایت شغلی فقط مولفه پرداخت ها با تعهد سازمانی رابطه معنی داری نداشته و این یافته با نتایج برخی پژوهش های انجام شده در این زمینه منافات دارد، به مسئولان مرکز آموزشی، درمانی شهید محمدی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس پیشنهاد می شود که گروهی از کارشناسان و متخصصان امر را گرد آورند تا در این زمینه به صورت تخصصی مطالعه و پژوهش کنند . 
4-با توجه به یافته های حاصل از پژوهش انتظار می رود که اکثر مولفه های رضایت شغلی با ابعاد تعهد سازمانی و تعهد سازمانی کل دارای رابطه ای معنی دار باشند ، از این میان ابعاد ماهیت کار ، سرپرستان ، همکاران و فرصتهای رشد (ارتقاء) قادر به پیش بینی تعهد سازمانی بوده و با آن رابطه معنی داری دارند و مولفه پرداخت ها رابطه معنی داری با تعهد سازمانی ندارد . از آنجایی که اعتقاد بر این است که بایستی بین تمامی آنها رابطه ای معنی دار وجود داشته باشد ، باید این پژوهش را در ابعاد وسیعتر و در جاهای دیگر نیز انجام داد تا دلایل این امر مشخص گردد.
5-به مسئولان و مدیران توصیه می شود که در راستای حفظ و افزایش تعهد سازمانی به مولفه های مختلف رضایت شغلی به خصوص مولفه ماهیت کار ، سرپرستان ، همکاران و فرصتهای رشد (ارتقاء )توجه ویژه داشته باشند و اقداماتی را انجام دهند که تامین کننده تعهد سازمانی پرستاران بیمارستان در سایه توجه به آن مولفه ها باشد . 
6-برای حفظ و بهبود تعهد سازمانی پرستاران در بیمارستان ابتدا باید آنها را شناخت .کارکنان و پرستاران بایستی علاقه مند به بهبود تعهد سازمانی باشند و آن را دوست داشته باشند . به عبارت دیگر تعهد سازمانی بایستی با عواطف و احساسات کارکنان عجین گردد و به نتایج آن ایمان آورند. این امر در قالب تشکیل یک گروه کاری متخصص جهت مطالعه و بررسی شرایط حاکم بر سازمان (بیمارستان) و کارکنان مقدور خواهد بود تا از این رهگذر توصیه ها و راهکارهای لازم را جهت برخورداری از بیمارستانی پویا و کارمندان و پرستاران متعهد ارائه نمایند و مسئولان و مدیران نیز می بایستی این راهکارها را در جهت تامین منافع سازمان و کادر درمانی و پرسنل به کار بندند. 

پیشنهادات پژوهشی :

به پژوهشگران و محققان بعدی توصیه می شود که : 
این پژوهش در سطح شهر بندرعباس و در بین پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس انجام گرفته است، از این رو پیشنهاد می شود تا این تحقیق را در سایر سازمان ها و بیمارستان ها به انجام رسانند و ابعاد مختلف و روشهای دیگری را نیز محک بزنند. پژوهش را وسعت بیشتری بخشیده و با نمونه گیری بزرگتر و بیشتر بر تکرار این تحقیق مبادرت ورزند تا از قابلیت تعمیم پذیری بیشتری برخودار باشد.
نظر به اهمیت شناخت عوامل موثر بر تعهد سازمانی توصیه می شود .علاوه بر متغیرهای رضایت شغلی و عوامل دموگرافیک متغیرهای دیگر مانند جو سازمانی، فرهنگی سازمانی و... مورد بررسی و سنجش قرار گیرند.برای مطلع شدن از کم و کیف متغیرهای مستقل ، توصیه می شود در مورد عوامل ایجاد کننده آنها تحقیق بیشتری صورت گیرد. تا به طور مشخص تر بتوان در مورد این متغیرها قضاوت کرده و آنها را به کار بست . با توجه به اینکه علی رغم مناسب و بالا بودن سطح تعهد سازمانی و رضایت شغلی پرستاران ، به نظر می رسد اثر بخشی و کارآئی کلی بیمارستان در سطح پائین تری قرار دارد . بنابراین به پژوهشگران پیشنهاد می شود سایر عوامل و متغیرهای تاثیرگذار از جمله مسائل مدیریتی را نیز مورد توجه و بررسی قرار دهند . همچنین توسعه تحقیق و بررسی عوامل محیطی و فردی مدیران و پرستاران با استفاده از روش های دیگر و مقایسه نتایج حاصله با نتایج موجود و تقویت صحت نتیجه گیری پیشنهاد می گردد.

جهت دانلود نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بیشتر به بخش مقالات وبسایت مراجعه نمایید.

۱۴۰۱/۰۵/۱۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب