انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر - فنّاوری اطلاعات | نمونه پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر - فنّاوری اطلاعات | نمونه پایان نامه

توصیه‌نامه‌ها و گواهی‌نامه‌های همسایگی

در حالی که استراتژی‌ این-در ازای-آن مقدار داده‌ای که به نظیر‌های سودجو ارسال می‌شود را محدود می‌کند، مکانیزم دیگری برای جلوگیری از خرابکاری همسایه‌های بد، لازم است. برای این کار، تعیین رتبه‌ی نظیر‌ها قبل از مبادله‌ی بسته‌ها، برخی مرتب‌سازی‌های تاریخچه یا مکانیزم‌های توصیه‌نامه را پیشنهاد می‌کنند. استفاده از تاریخچه‌های به اشتراک‌گذاشته شده، با در نظر گرفتن هزینه‌ی ارتباطات، پرهزینه می‌شود. تاریخچه‌های اختصاصی با افزایش تعداد نظیر‌ها، قابل مقیاس‌بندی نیستند. نداشتن یک تاریخچه به این نکته اشاره می‌کند که نظیر‌ها در ابتدا مجبورند حضور قبلی خودشان را به محض الحاق به شبکه اثبات کنند، در غیر اینصورت یک مکانیزم ثبت‌نام برای جلوگیری از حملات white-washing و Sybil لازم خواهد بود. در StreamTorrent، نظیر‌ها از همسایه‌های خود در مورد همسایه‌های بیشتر سوال می‌کنند. همسایه‌ها در عوض آن با مجموعه‌ای از همسایه‌های خود برطبق شناسه‌ی متقاضی و رتبه پاسخ می‌دهند. در حالی که این استراتژی احتمال گرفته شدن غیرسودجوها را بعنوان همسایه‌ی غیرسودجو دیگر افزایش می‌دهند، نمی‌تواند هیچ تضمینی را در اختیار قرار دهد. محدودیت اصلی این است که همسایه‌ها تقاضاهای الحاقی را دریافت می‌کنند که هیچ اطلاعاتی درباره‌ی فرستنده‌ای که الحاق را تقاضا کرده، ندارند. این کار در چندین زمان ظاهر می‌شود:
    یک نظیر ممکن است همسایه‌های کافی داشته باشد و بنابراین درخواست الحاق را رد کند. این نظیر مجبور است لیستی از کاندیداهای متناوب را بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعات رتبه‌بندی درباره‌ی گیرنده تالیف کند. 
    نقاط ورودی فاقد هرنوع اطلاعات رتبه‌بندی هستند و بنابراین کاندید‌های تصادفی را برمی‌گردانند. این کاندید‌ها نخواهند فهمید که نقطه‌ی ورودی آدرس را فراهم کرده است. 
    سودجیان می‌توانند آدرس نظیر‌های خوب را مبادله کرده یا در مورد آنها تبانی کنند.
یک راهکار جزئی برای این مساله توسط پذیرش گواهی‌نامه‌ها و زنجیره‌ای از اعتماد‌ها  داده شده است. گواهی‌نامه‌ای برای هر توصیه‌نامه صادر می‌شود. اگر نظیر P_A و نظیر P_B همسایه‌های مشترک P_C داشته باشند، P_A می‌تواند گواهی نامه‌ای را برای P_C به P_B صادر کند. یک گواهی‌نامه شامل شناسه‌ و رتبه‌ی صادر‌کننده‌ی نظیر توصیه شده است. با این وجود، گواهی‌نامه‌ها باید به دقت استفاده شوند تا موجب بن‌بست و قحطی نشوند. همسایه‌های جدید هیچ رتبه‌ای ندارند و باید با این‌حال قادر به ملحق شدن به یک جریان باشند. نظیر‌های بیکار بطور نمونه رتبه‌ی بدی دارند اما می‌توانند خود را بعنوان همسایه‌های جدید وانمود کنند. در نتیجه مکانیزمی برای پاداش دادن به نظیر‌های با رتبه‌ی بالا استفاده شده، برای مثال با:
    کم کردن نرخ بازپخش به اجرا درآمده توسط استراتژی این-به‌ازای-آن. 
    زدودن همسایه‌های بد، به جای ردکردن الحاق‌ها
    تخصیص ظرفیت یدکی در همسایه
نیازی نیست که گواهی‌نامه‌ها بر اساس رمزنگاری کلید عمومی باشند. نظیر‌های توصیه شده که تقاضاهای الحاقی را دریافت می‌کنند، تنها کسانی هستند که نیاز به تایید گواهی‌نامه‌ها  دارند. رمزنگاری متقارن برای این منظور کافی است. نظیر‌ها در StreamTorrent، همسایه‌های خود را در داخل چهار گروه بسته به رتبه‌ی آنها کلاس‌بندی می‌کنند. برای هر همسایه‌ی جدید، یک کلید تصادفی بار هر یک از چهار گروه تولید شده و به همسایه‌ی جدید فرستاده می‌شود. برای صادر کردن یک گواهی‌نامه، همسایه گروه گیرنده را براساس رتبه‌اش محاسبه کرده و کلید تصادفی مربوطه را با شناسه‌ی گیرنده درمی‌آمیزد. گواهی‌نامه نه قابل انتقال به نظیر‌های دیگر است و نه قابل استخراج توسط گیرنده برای تعیین رتبه‌اش. 
این مکانیزم می‌تواند به دو طریق بسط داده شود. یک مقدار اطمینان ممکن است بسته به اینکه تا چه اندازه گواهی‌نامه‌ها با تجربه‌های همسایه همخوانی دارند، به آن تخصیص یابد. و نظیر‌هایی که نظیر‌های دیگر را با گواهی‌نامه‌های خوب رد می‌کنند ممکن است گواهی‌نامه‌ی جدیدی را برای همسایه‌های خود در زمان ایجاد کاندید‌های دیگر صادر کنند. در این صورت نظیر‌ها به صادر‌کننده‌های گواهی‌نامه‌ی اصلی اعتماد می‌کنند که منجر به ایجاد زنجیره‌ی اعتماد می‌شود.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر - فنّاوری اطلاعات کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر - فنّاوری اطلاعات با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب