انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت بیمه | نمونه فصل 5

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت بیمه | نمونه فصل 5

1-5 مقدمه 

بشر امروزی با تجربه کردن انقلاب های عظیمی در عرصه های مختلف تولیدی ، صنعتی و بازرگانی بسیار متفاوت از نسل های گذشته است . تولید انبوه عرصه های تولیدی را مملو از ابر سازمان ها کرده است . از طرف دیگر تولید انبوه ، مصرف انبوه را نیز در کنار خود می طلبد . سازمان های تولیدی همه و همه بر آن هستند تا محصولات خود را به خیل گسترده تری از مصرف کنندگان به فروش برسانند . از طرف دیگر مصرف کنندگان نیز در بین خیلی از تولید کنندگان قرار گرفته اند و حق انتخاب بالایی را برای خود دارا هستند . در عصر های گذشته با توجه به فزونی تقاضا بر عرضه این تولید کنندگان بودند که تعیین کننده شرایط بازار رقابت می بوده اند . اما در حال حاضر با توجه به افزایش نیاز تولید کننده  به سطح مصرف ، مصرف کنندگان ، این مصرف کننده است که تعیین کننده نتیجه بازی است . چه بسیار سازمان هایی که با وجود توانایی های بالای تولیدی به علت عدم توجه مصرف کنندگان از بین رفتند. 
در چنین شرایط بازاری ، تولید کننده هر چه بیش از پیش در پی جذب مشتریان جدید و نگاه داری آنان است .با توجه به این مهم ، تولید کننده می بایست در ابتدا بودجه های کلانی را به منظور جذب مشتری در وحله اول و وفادار سازی آن به محصولات خود در ادامه ، هزینه نماید . 
بنا به نقطه نظرات کاسارجیان سازمان های تولیدی بدون در نظر گرفتن مصرف کنندگان خویش ، شرایط بازار و رقبا و حتی خود محصولی که تولید می کنند ، بودجه های بسیار زیادی را در زمینه تبلیغات هزینه می نمایند که بعضا برای آنها هیچ گونه انتفاعی را به همراه ندارد . بنابراین شناخت مناسب از مصرف کننده ، و شرایط ویژه ای که در هر خرید برای وی پیش خواهد آمد پیش فاکتورهای تعیین کننده ماهیت فعالیت های ترویجی تولید کننده خواهد بود. از طرف دیگر در صورتی که عملکرد محصول مناسب و متناسب بوده باشد ممکن است در میان مدت منجر به ایجاد رفتار تکرار خرید شود و در نهایت در بلند مدت وفاداری مشتری را به همراه داشته باشد . 
در ادامه راه دانشمندانی چون لورنت و کپفرر اعلام داشتند که سازمان ها قبل از هزینه کردهای سنگین ، می بایستی که به بررسی رفتار مصرف کننده در حیطه آن محصول پرداخته و شرایط درگیری مصرف کننده با آن محصول را مورد شناسایی قرار دهند و در فعالیت های ترویجی خویش توجه را به آن دسته از متغیرهایی که بیشترین تاثیر را دارا هستند معطوف دارند تا بتوانند چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روانشناختی رفتار تکرار خرید را تحریک نمایند و در بلند مدت وفاداری را ایجاد نمایند . 
انجام پایان نامه مدیریت بیمه پیش رو ضمن در نظر گرفتن ادبیات موضوعی بیان شده در گذشته سعی بر آن دارد تا بتواند ضمن بررسی شرایط مربوط به درگیری ، رابطه آن را با شکل گیری وفاداری در دسته خاصی از محصولات ( محصولات ماکارونی و پاستا ) مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و در نهایت پیشنهاداتی را برای این صنعت مهیا سازد . 
از آنجایی که هدف از انجام هر پزوهشی در ارایه پاسخ به یک سئوال خاصه می باشد ؛ سئوال اصلی در انجام پایان نامه مدیریت بیمه حاضر بدین صورت مطرح می گردد : " آیا در حیطه محصولات ماکارونی و پاستا بین درگیری و وفاداری به برند رابطه مثبتی وجود دارد ؟ " برای پاسخ به این سئوال بعد از تدوین کلیات پژوهش به طور جامع، مبانی نظری با بررسی مقالات و انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت بیمه صورت گرفته در زمینه موضوع بررسی گردید. پس از آن در فصل سوم روش شناسی انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی حاضر تشریح و در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. بنابراین با انجام بررسی های علمی و مطالعات میدانی گسترده ای که طی این پژوهش انجام گرفت به نتیجه گیری در مورد یافته ها می پردازیم.

2-5 مدل نظری تحقیق 

مسایل مربوط به حیطه درگیری بیش از دو دهه است که مورد توجه صاحبنظران حیطه بازاریابی قرار گرفته است ؛ دانشمندان مختلف این موضوع را با نقطه نظرات مختلف و در حیطه های مختلف مورد بررسی قرار داده اند اما مدلی که لورنت و کپفرر شکل دادند به زعم بسیاری از صاحبنظران کامل ترین مدل ارایه شده در این حیطه می باشد . 
بر اساس این مدل ، درگیری از 5 عامل متغیره شکل یافته است که این متغیر ها عبارت هستند از : علاقه ، لذت ، ابعاد نشانه ای ، احتمال ریسک و اهمیت ریسک . در طی فرایند تحقیق هر کدام از این متغیر ها با استفاده از شاخص های تعیین شده ای که در پرسش های تحقیق قرار گرفته بودند مورد بررسی و پایش قرار گرفتند . پرسشنامه های تعریف شده نیز در محل های احتمالی خرید در اختیار مشتریان بالقوه محصولات ماکارونی و پاستا قرار گرفتند . با توجه به نتایج حاصله رابطه متغیرها با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه اقدام به ارایه این اطلاعات و ارایه پیشنهادات در این حیطه موضوعی می نماییم . 

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت بیمه کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نساز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت بیمه با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

انجام تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه بسیار حساس و زمان بر می باشد. با اینحال&nb [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۱
|
سینا
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب