انجام رساله دکتری برق | انجام پایان نامه ارشد برق

انجام رساله دکتری برق | انجام پایان نامه ارشد برق

مقدمه:

انرژی الکتریکی یکی از مهم‌ترین صورت‌های انرژی مورد استفاده توسط انسان‌ها به‌منظور برآورده‌سازی نیازهای مختلف است. نقش انرژی الکتریکی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی غیر قابل انکار است. دولت‌های مختلف حاکم بر کشورهای گوناگون، تأمین انرژی الکتریکی برای مصرف‌کنندگان مختلف را یکی از وظایف اصلی خود بر می‌شمارند، به‌طوری‌که انرژی الکتریکی علاوه بر ماهیت فنی، وجهه سیاسی نیز پیدا کرده است. 
امروزه به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سطح رفاه زندگی انسان‌ها و وابستگی بیش از حد صنایع و مباحث اقتصادی به انرژی الکتریکی، چالش‌های جدیدی پیش‌روی تأمین‌کنندگان این نوع از انرژی قرار گرفته است. در واقع مصرف‌کنندگان نه‌تنها انرژی الکتریکی را یکی از حقوق مسلم خود می‌دانند بلکه چگونگی تحویل این انرژی را نیز بسیار مهم می‌دانند. بر این اساس امروزه، مفاهیمی از جمله قابلیت اطمینان ، امنیت ، کیفیت توان  و تاب‌آوری  موضوع تعداد زیادی از مطالعات پیش‌روی مهندسین برق است [1]. تمرکز اصلی درانجام پایان نامه ارشد برق حاضر بر روی تاب‌آوری سیستم‌های قدرت است.
در انجام پایان نامه ارشد برق حاضر به ارائه یک مدل جدید به‌منظور برآورد تاب‌آوری در شبکه توزیع پرداخته شده است. مفهوم تاب‌آوری سیستم‌های قدرت به بررسی سیستم در مقابل حوادث نادر و با تأثیرگذاری زیاد می‌پردازد. شبکه‌های توزیع به دلایل مختلف در معرض آسیب‌های متفاوت قرار دارند که این آسیب‌ها می‌توانند بر عملکرد فنی سیستم، تأثیرات قابل توجهی داشته باشند که فرآیند تحویل انرژی الکتریکی به مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این فصل به‌منظور ارائه مقدمات لازم برای مطالعات انجام‌شده در این پایان‌نامه، در ادامه در ابتدا به معرفی و مطالعه مفهوم تاب‌آوری در سیستم‌های قدرت پرداخته می‌شود. پس از آن، اهمیت و ضرورت پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان نیز چارچوب پایان‌نامه تشریح می‌شود. 

تاب‌آوری 

به بیان ساده مفهوم تاب‌آوری سیستم‌های قدرت را می‌توان به ایستادگی در برابر اتفاقات نادر و با عواقب زیاد و بازگشت سیستم به شرایط پایدار پس از این اتفاقات در کمترین زمان ممکن مربوط دانست. اتفاقات مرسوم مربوط به سیستم‌های قدرت و قابلیت عکس‌العمل مناسب در برابر آن‌ها در مفاهیمی همچون قابلیت اطمینان و امنیت سیستم در نظر گرفته می‌شود. رخدادهای نادر و شدید معمولاً به حوادث طبیعی حادث‌شده در سیستم قدرت بر می‌گردد. حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله با وجود احتمال رخداد کم، اما می‌توانند تأثیرات به‌سزایی در عملکرد سیستم قدرت داشته باشند و خسارات جبران‌ناپذیری را به‌وجود آورند. بنابراین طراحان و بهره‌برداران سیستم قدرت باید آمادگی لازم برای رویارویی با این‌چنین پدیده‌هایی را داشته باشند.  
واژه تاب‌آوری برای اولین‌بار در سال 1973 توسط هالینگ به‌عنوان یک مفهوم اکولوژیکی معرفی شد [2]. در سال 1981 تیمرمن این اصطلاح را برای تغییرات بلندمدت مانند تغییرات اقلیمی مطرح نمود.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری برق و انجام پایان نامه ارشد برق با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۷/۲۰
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب