پذیرش و چاپ مقاله | پنج نکته کاربردی

پذیرش و چاپ مقاله | پنج نکته کاربردی

پنج نکته کاربردی در پذیرش و چاپ مقاله

بحث پذیرش و چاپ مقاله در ایران بیشتر برای دانشجویانی که قصد انجام رساله دکتری خود را دارند مهم می باشد. البته برای برخی اساتیدی که قصد دارند سطح علمی خود در دانشگاه را بالا ببرند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده پذیرش مقاله و چاپ آن می تواند رزومه خوبی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از ایران را دارند، باشد. 
در بحث اکسپت مقاله علمی در مجلات معتبر نکاتی مطرح می باشد که می تواند نویسنده را در پذیرش هرچه بهتر مقاله اش یاری نماید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

1- در انتخاب موضوع و نگارش مقاله خود از مقالات چاپ شده در مجلات معتبر که با کلیات موضوع شما همخوانی دارند، الهام بگیرید. شما می توانید به راحتی با مراجعه به پایگاه های علمی مانند springer و science direct اقدام مطالعه مقالات نموده و از میان آن ها مقالات مرتبط با موضوع مدنظر خود را انتخاب کرده و از آن ها در روند انجام مقاله خود الهام بگیرید. فقط ذکر این نکته ضروری می باشد که تحت هیچ عنوان مطالب کپی در مقاله خود نگنجانید. چراکه این امر سبب می گردد مقاله شما بدو ارسال به مجله به دلیل پلاجیاریزیم ریجکت شود.

2- ترجمه صحیح مقاله را می توان از مهمترین عوامل پذیرش مقاله عنوان کرد. ترجمه هایی که در ایران صورت می گیرد به صورت تحت اللفظی بوده و این امر سبب می شود تا مقاله شما کاملا غیرمنسجم به نظر آید. ترجمه مقاله باید به صورت روان و با جمله بندی مناسب صورت گیرد. عدم ترجمه مناسب مقاله می تواند مقاله شما را در همان بدو سابمیت ریجکت نماید. جهت ترجمه می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

3- انتخاب مجله مناسب بسیار مهم می باشد چراکه اگر موضوع شما با اسکوپ های مجله همراستا نباشد مقاله شما 100 درصد ریجکت شده و زمان شما از دست  می رود. جهت بررسی اسکوپ های یک مجله دو راه وجود دارد. اول آنکه میتوانید به بخ اسکوپ مجله مراجعه نمایید. در این بخش فیلد هایی که مورد قبول مجله است را می یابید. دوم نیز مطالعه مقالات چاپ شده ر کجله می باشد که با یک سرچ ساده موضوع خود در این مجله می توانید از مقالات مشابه مقاله خود مطلع شوید.

4- چهارمین نکته سابمیت مقاله می باشد. سابمیت مقاله باید از طریق پرتال در نظر گرفته شده در وبسایت مجله انجام شود. شخصی که اقدام به سابمیت مقاله می نماید در اصل نویسنده مسئول مقاله بوده و بهتر است این امر توسط شخصی انجام شود که در رزومه خود حداقل یکی دو تا مقاله معتبر به چاپ رسانده باشد. در ارتباط با نکات سابمیت مقاله در پست دیگری به طور مفصل صحبت خواهیم نمود.

5- داوری و اصلاحات مقاله اخرین بخش این پست می باشد که به آن اشاره می نماییم. داوری مقاله در اصل توسط دو نفر از اعضای برد داوری مجله صورت میگیرد. در داوری مقاله اگر داور اول مقاله را ریجکت نماید احتمال ریجکت کلی مقاله شما قطعی است. داوری در مجلات معتبر حدودا 3 الی 6 ماه زمان می برد و پس از آن مقاله شما ریوایز می خورد. در ارتباط با این موضوع نیز بعدا صحبت خواهیم نمود که داوری در مجلات چگونه می باشد. اگر مقاله شما ریوایز جزئی خورد احتمال پذیرش مقاله بسیار بالا بوده و نویسنده باید در ددلاین تعیین شده توسط مجله اقدام به ارسال آن نماید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه پذیرش و چاپ مقاله با ما در ارتباط باشید.
 

۱۴۰۰/۰۷/۰۶
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب