انجام رساله دکتری مهندسی صنایع | انجام پایان نامه ارشد صنایع | نمونه پروپوزال

انجام رساله دکتری مهندسی صنایع | انجام پایان نامه ارشد صنایع | نمونه پروپوزال

آموزش انجام رساله دکتری مهندسی صنایع

در دنیای امروز تغییر جزء ضروریات هر کسب و کاری است. تغییر می تواند از یک اصلاح جزئی تا یک اصلاح بنیادی را شامل شود. آنچه که مهم است ایجاد احساس تغییر در تمامی سطوح مدیریتی کسب و کار و رواج استفاده از یک متدولوژی معتبر می باشد. متدولوژی های مختلفی در دنیا ارائه شده است که عمدتاً بنیانگزاران آن از ژاپن یا آمریکا می باشد. متدلوژی های ارائه شده تا قبل از پیدایش متدولوژی شش سیگما معایب و مزایایی داشته اند. در متدولوژی شش سیگما تلاش تیم طراح این بوده که مزایای متدولوژی-های قبلی حفظ یا ارتقاء و معایب آنها حذف گردد و نتیجه آن، ایجاد تغییرات موفقیت آمیز چشمگیر در انواع سازمانهای تولیدی و خدماتی دنیا و حتی کشور عزیزمان ایران بوده است. امروزه از آن به عنوان بهترین مکانیسم برای تغییر یاد می کنند. شش سیگما، سه عنصر اساسی در هر کسب و کاری شامل سهامداران، کارکنان، و مشتریان را نشانه رفته و با استقرار آن همه این عناصر منتفع می-شوند، بطوری  که بررسی های نشان می دهد استمرار و توسعه آن به دیگر بخش های کسب و کار توسط سهامداران، مدیران و کارشناسان علمی و فنی به دیگران توصیه شده است.  
به علت جامعیت موجود در شش سیگما از آن به عنوان مسیر قوی حل مساله استفاده می کنند. یکی از نکات برجسته در آن یادگیری حین اجراء است. فرایند اجرای آن از شش مرحله اصلی تشکیل شده است:
1-    مرحله تعریف: هدف اصلی معرفی و شناسایی مسائل با اثربخشی بالا است.
2-    مرحله اندازه گیری: هدف اصلی جمع آوری داده ها و شناسایی علل بوجود آورنده مسائل می باشد. اقدامات دیگری نیز مانند تعیین سطح سیگما، تحلیل ریسک و غربال گیری نیز انجام می شود.
3-    مرحله تحلیل: در این مرحله به شناسایی و کمی نمودن روابط بین علل و معلول ها پرداخته می شود. خروجی این مرحله معرفی ریشه ها است.
4-    مرحله بهبود: در این مرحله ضمن معرفی راهکارهای استاندارد خلاقیت و حل مساله به بهبود در مساله با استفاده از اصلاح علل ریشه ای پرداخته می شود. 
5-    مرحله کنترل: برای حفظ تغییرات روش های مختلف در ادبیات موضوع برای کنترل ارائه می شود و بهترین آنها برای حفظ دستاوردها پیاده می شود. 
امروزه بهبود بهره وري يكي از مهمترين اهداف سازمانها و موسسات مي باشد. اغلب سازمان ها بمنظور افزايش بهره وري و نهايتا دستيابي به مزيت رقابتي جهت ماندگاري پايدار در عرصه تجارت جهاني ، بخش وسيعي از تمركز و توجه خود را به رفع مسائل ، مشكلات و نقاط ضعف موجود در سيستم ها و فرايندهاي خود مي نمايند، كه رويكردي است منطقي. تنوع ابعاد و ماهيت مسائل و موانعي كه سازمان با آنها روبروست ، ايجاب مي كند كه مديران سازمانها از ابزارهاي مختلفي جهت رفع موانع موجود استفاده نمايند. ابزارهايي كه هرچند بكارگيري هر كدام از آنها در نهايت موجب بهبود در سازمان و فرايندهاي آن خواهند شد، اما رويكرد و كانون توجه شان متفاوت است . سازمانها بايستي درك درستي از مسائل و مشكلات خود داشته باشند همچنين از ماهيت و شيوه عملكرد ابزارهاي حل مسئله نيز اطلاع داشته باشند. تا با انتخاب و بكارگيري صحيح اين ابزارها ، بتوانند به طور اثر بخشي به رفع مشكلات و ايجاد بهبود مستمر در سازمان اقدام ورزند.

با توجه به اینکه پایه اصلی انجام رساله دکتری مهندسی صنایع حاضر بر مبنای تحقیقات میدانی می باشد لذا مهمترین محدودیتی که در این زمینه وجود دارد در دسترس بودن اطلاعات و همچنین در دسترس بودن افراد خبره در سازمان می باشد. سعی خواهد شد تعدادی از فرایندهای اصلی در شرکت مزبور مد نظر قرار گیرد.

جهت دانلود کلیک کنید

در صورت داشتن هرگون سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری مهندسی صنایع و همچنین پایان نامه ارشد صنایع با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۳/۲۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

انجام تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه بسیار حساس و زمان بر می باشد. با اینحال&nb [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۱
|
سینا
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب